Magyar elektromos gép forradalmasíthatja a repülést

A hosszútávú repüléshez egy darabig még nélkülözhetetlen lesz a kerozin, de egy magyar fejlesztésű, német elektromos rendszerű kisrepülőgép már megtette első, történelmi útját.

Nem szoktunk felszisszenni, amikor elmegy fölöttünk egy repülőgép, hogy fúj, de büdös, ám ennek csak a távolság az oka, nem az, hogy a repülő nem szennyez. De, szennyez, nagyon, rengeteget fogyaszt, a közlekedésre fordított üzemanyag 10-15 százalékát a repülők égetik el. Szóval minden szempontból jó lenne, ha valamilyen környezetbarát, megújuló energiaforrással lehetne helyettesíteni a kerozint.

A helyzetet nehezíti, hogy a repüléshez rengeteg energia kell, és olyan technológia, ami nagy hatótávolságot is megenged. Próbálkozásoknál azonban már jóval előbb tartanak a kísérletek.

Opció lehetne az akár pénzkeresésre is használható napenergia: a Solar Impulse 2 napenergiás repülőgép például megkerülte a bolygót. Természetesen többször leszállt, pontosan tizenhatszor, a 17 ezer napelem pedig nem csak az elektromotort működtette, hanem az akkukat is töltötte, így éjszaka is a levegőben maradhatott a gép, ami például a Csendes-óceán átrepülésekor jött jól, ami 118 óráig tartott. Hát, napelemes vadászgép egyelőre nem lesz…

Elektromos kisgép viszont már van, méghozzá magyar fejlesztés: a kecskeméti Magnus Aircraft gépe a Siemens elektromos rendszerével volt az első elektromos kisgép, amely sikeres repülést hajtott végre. Bár ez csak 2016 áprilisában volt, tehát gyakorlatilag a villanyrepülés Wright-korában élünk, két év múlva már szeretnék piacra dobni a tervek szerint akkor már bő egyórás repülésre alkalmas kétüléses kisgépet.

Az eFusion tömege az akkukkal együtt is mindössze 410 kilogramm, üzemeltetése ötödébe kerül a benzines kisgépekének, ami sokak számára teheti elérhetővé az eddig luxusnak számító magánrepülést, és kiképzőgépként is a megszokottnál sokkal kisebb költséggel használható, nem véletlenül érdeklődnek iránta világszerte máris.

Az viszont egyelőre nem várható, hogy a méretes utasszállító gépek is elektromos hajtásúak lesznek, ahhoz elsősorban az akkumulátorok jelentős fejlődése kell még.

Érdekel a (közel)jövő közlekedése, leendő mindennapjaink az okosotthonokban, tudni akarod, hogyan segíthet egy villanyautó kertes házhoz, mit tehetsz, ha a gépek elveszik a munkád, vagy biztos szakmát keresel? Zöld jövő rovatunkban ezekkel a témákkal is foglalkozunk!

Kiköltöznél az agglomerációba? Megnéztük, mennyivel drágább, ha van kertünk!

Lehet jó döntés, és nagy pofára esés is.

Ezeket tudja ma egy okosotthon

Kényelmesebb, biztonságosabb, és energiatakarékosabb egy okosotthon. De mit is jelent ez a fogalom a gyakorlatban, 2016-ban?

Akár három év múlva is forgalomba állhatnak az önvezető járművek


Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon
Bezár