Végre kiderült, milyen a levegő a levegőben!

Mi ugyan nem ismerünk senkit, aki fél a repüléstől, de nem azért, mert lezuhanhat, hanem mert rossz a gépen a levegőminőség, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szerint viszont az utasok régóta aggódnak, hogy rossz a gépek fedélzetére befújt levegő minősége rossz. Főleg attól tartanak, hogy a hajtóműből befújt levegő olajból származó, káros anyagokat is tartalmazhat.

2015 júliusa és 2016 júniusa között összesen 69 járaton vizsgálták a levegő minőségét a repülés minden szakaszában többféle repülőgéptípuson, a pilótafülkében és az utaskabinban is. Két műszercsoport az illékony szerves vegyületeket, a szén-monoxid- és a szén-dioxid-, valamint ózonszintet mérte, figyelembe vették a környezeti adatokat is.

Egyetlen vizsgált anyag koncentrációja sem haladta meg a határértéket, főként a számos szennyezési lehetőség miatt alkalmazott nagy kapacitású levegőkicserélők miatt. A Boeing 787-es levegőjében pedig minden vizsgált elemből jóval kevesebbet mutattak ki. Ennek oka, hogy míg a másik hét típus levegőrendszere a hajtóműből fújja be a levegőt (bleed air rendszer), addig a Boeing 787-ese közvetlenül a külső levegőt szívja be a belső térbe.

Megjegyezték, hogy a repülőgépeken lévő levegő az átlagosnál sokkal szárazabb, a nyomás alatt lévő kabinban pedig olyan légnyomást tartanak fenn, amely a földön 2500 méter magasságban jellemző.

A jó hír tehát, hogy a repülőgépeken szívható levegő nem rosszabb, mint amit a földön is szívnánk, a rossz hír, hogy a 787-est leszámítva nem is jobb.

(Forrás: EASA/MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Nézd meg az anyját, vedd el a lányát? Gracie édesanyja Penthouse-modell volt…

Tudományos eredmények mozdítják előre az ártalomcsökkentést

További cikkeink a témában