Az biztos, hogy sokba fog kerülni, az nem, hogy mennyire lesz tartós a tisztaság.

Nem túl nehéz feladat szemetet – kiszuperált gépeket, sittet, háztartási- és zöldhulladékot – találni a vasút környékén. Ezeket persze nem a MÁV hordta oda, mivel azonban az ő területén van, a jogszabályok szerint neki kell gondoskodnia az elszállításról.

Ez folyamatos és drága feladat: tavaly 165 millió forintba került 8850 tonna elszállítása, most pedig 300 millió forintos keretszerződést kötöttek a munkára.

A MÁV se kis cég, a feladat se, ezért nem konténeres kocsik szétküldése a következő lépés, hanem az illegális hulladékhalmok felszámolásáról szóló stratégia után előkészítő felmérések, beszerzési és közbeszerzési eljárások következnek. Októberben pedig szélesebb körű egyeztetések kezdődnek, amelyek a szükséges jogszabály-módosítási csomagot és az illegális hulladéklerakás megelőzésére, felszámolására vonatkozó akciótervet készítik elő.

Azzal ugyanis mindenki tisztában van: hiába szedik össze kampányszerűen a több tízezer köbméter hulladékot, az újra fog termelődni, pontosabban emberek újra tele fogják szemetelni a MÁV-területeket (is).

Amit összeszednek, talán nem lesz égéstermék:

(Forrás: MÁV, MTI. Fotó: hulladekvadasz.hu)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Nézd meg az anyját, vedd el a lányát? Gracie édesanyja Penthouse-modell volt…

Tudományos eredmények mozdítják előre az ártalomcsökkentést

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés