Az biztos, hogy sokba fog kerülni, az nem, hogy mennyire lesz tartós a tisztaság.
Nem túl nehéz feladat szemetet – kiszuperált gépeket, sittet, háztartási- és zöldhulladékot – találni a vasút környékén. Ezeket persze nem a MÁV hordta oda, mivel azonban az ő területén van, a jogszabályok szerint neki kell gondoskodnia az elszállításról.
Ez folyamatos és drága feladat: tavaly 165 millió forintba került 8850 tonna elszállítása, most pedig 300 millió forintos keretszerződést kötöttek a munkára.
A MÁV se kis cég, a feladat se, ezért nem konténeres kocsik szétküldése a következő lépés, hanem az illegális hulladékhalmok felszámolásáról szóló stratégia után előkészítő felmérések, beszerzési és közbeszerzési eljárások következnek. Októberben pedig szélesebb körű egyeztetések kezdődnek, amelyek a szükséges jogszabály-módosítási csomagot és az illegális hulladéklerakás megelőzésére, felszámolására vonatkozó akciótervet készítik elő.
Azzal ugyanis mindenki tisztában van: hiába szedik össze kampányszerűen a több tízezer köbméter hulladékot, az újra fog termelődni, pontosabban emberek újra tele fogják szemetelni a MÁV-területeket (is).
Amit összeszednek, talán nem lesz égéstermék:
(Forrás: MÁV, MTI. Fotó: hulladekvadasz.hu)