Eredetileg sofőrös limuzinnak készült az Aston Martin tulajdonosa számára, és éppen rosszkor került gyártásba a Lagonda limuzin, ezért összesen csak nyolc példány készült belőle – ezt egy hétliteres motor hajtja.

A Lagonda márkanév már legalább egy évtizede szunnyadt, amikor az Aston Martin a hetvenes években felélesztette az új négyajtós modelljéhez. A projekt állítólag David Brown, az Aston Martin akkori tulajdonosa kívánságára készült, hogy legyen egy saját gyártású sofőrös autója, amivel reggelente dolgozni vihetik.

A prototípust valóban David Brown használta 1969-ben, de a Lagonda csak akkor került gyártásba, amikor már távozott a cég éléről. 1974-ben, a londoni autószalonon mutatták be a végleges változatot, amelynek

tengelytávja 30 centiméterrel hosszabb volt, mint a márka akkori sportautójáé, a kétajtós Aston Martin V8-asé.
A Lagonda nemcsak nagyobb, de negyedével drágább is volt a kétajtós Aston Martinnál,

ami azt jelenti, hogy méregdrágának számított akkoriban. Sajnos éppen rosszkor került piacra, az olajválság miatt alaposan visszaesett a luxusautók eladása, ezért 1976-ig összesen hét darab készült, majd egy nyolcadikat később fejeztek be.

A képeken látható Lagonda a hatodik, amit az Aston Martin épített, és új korában, 1975-ben az Earl’s Court autószalonon állították ki.

A későbbiekben az eredeti 5,3 literes motorját egy 7 literes V8-asra cserélték,

amivel a teljesítménye 320-ról 480 lóerőre nőtt, a maximum nyomatéka 475-ről 745 Nm-re növekedett, a végsebessége 270 km/óra feletti.

2006-ban teljesen felújították az autót, amelynek utolsó szervizét 2012-ben végezték, egy évtizede kiállítási darab, ezért az újabb használata előtt még némi munkát igényel. Mint akkor, ezúttal is a Bonhams keres neki új tulajdonost áprilisban a goodwoodi aukcióján, ahol 3-400 ezer fontot, azaz 130-170 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte.

Ez is érdekelhet:

Új kategóriában tér vissza az Aston Martin Lagonda

Az elektromos autók csúcsát jelentené.

Európa is kap az Aston Martin limuzinjából

A Lagonda Tarafot eddig csak a Közel-Keleten árusították, de most bejelentették, Dél-Afrikának és Európának is jut belőle.

Nem is olyan sokára önvezető lehet még az Aston Martin Lagonda is

Kormánykerék még lesz benne, vezethetjük, ha akarjuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés