Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az 5-ös sorozat első generációja ma már keresett veteránnak számít, ezért még így, porosan, elhasználtan és hiányosan is érdekes lehet ez a BMW, amit egy aukción lehet megkaparintani.

A BMW-nél a hatvanas évek végén kezdték meg a tervezését egy új modellnek, amit 1972-ben az első 5-ös sorozatként mutattak be. A formáját a német márka vezető dizájnere, Paul Bracq jegyezte, de a Bertone stúdiónál Marcello Gandini is dolgozott rajta.

Az E12-es szériát négyhengeres motorokkal mutatták be, de egy évvel később megjelent a hathengeres változat, és most is egy ilyenről lesz szó.

A 4,62 méter hosszú szedán menetteljesítményeit ma már nem neveznéd kiemelkedőnek, a négyfokozatú kézi váltóval 10,1 másodperc alatt gyorsult százra és 193 km/óra volt a végsebessége, a hetvenes évek közepén mégis elegendőnek tartották.

de ma már csak elvétve találsz belőle. Ezt a fjordkék színű, sötétkék bársonykárpitos példányt újonnan vette az a francia gyűjtő (innen a sárga fényszóró), akinek a kollekciójából most kínálják, 196 ezer kilométerrel az órájában 500-800 euró közti árat várnak érte.

A széria formáját ez a koncepció vetítette előre 1970-ben:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.