A Skyline GT-R több generációja is meghódította az autórajongókat, és most egy olyan példányt mutatunk a Nissan sportautójából, ami elkerülte a tuningcégeket.

A Nissannak több legendás típusa volt már, de a Skyline GT-R kiemelkedik az összes közül, több generációjának is sikerült lenyűgöznie a benzinvérű autórajongókat. Az ötvenes évek végén megjelent típusjelzés az R32-es generációjával ért fel a csúcsra, és ha a dizájnja nem is a te világod, a technikájával biztosan meg tud győzni.

A 2,6 literes biturbó hathengeres motorját úgy tervezte meg a Nissan, hogy akár ötszáz lóerőre is gond nélkül fel lehessen húzni.

Az utakra mégis hivatalosan 280 lóerővel került, a japán autógyártók korabeli megállapodása szerint ez számított felső határnak még a sportautóknál is, akárcsak a német gyártóknál a 250 km/h-ra korlátozott végsebesség.

A Skyline GT-R érdekessége volt az összkerékhajtás, ami mindig a megfelelő helyre juttatta a motor erejét, és a hátsókerék-kormányzás, ami a nyolcvanas évek végén tényleg csúcstechnikának számított.

A Nissan sportautójából most egy olyan makulátlan példányt mutatunk, aminek minden autórajongó kívánságlistáján ott a helye.

Szinte hihetetlen, hogyan kerülte el ez a Skyline GT-R, hogy ültetett futómű, hatalmas felnik és óriási szárny kerüljön rá, mindenesetre a képeken látható, 1989-ben gyártott példány szinte gyári, csak egy Nismo kipufogórendszert kapott. Öt éve még 35-45 ezer dollárért hirdették az RM Sotheby’s kínálatában, és bánhatja, aki nem csapott le rá, mert ma sokkal többet ér.

(Képek: RM Sotheby's)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Visszatérhet a Moszkvics márka, mi is visszatérünk hozzá