Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Senki sem számított rá, hogy ezt az izgalmas sportautót gyártásba is adja a Renault. Az egészen kis sorozatban épített Sport Spider a versenyautók élményét adta közúton, és a mai napig különlegesnek számít.

A kilencvenes években nagyot aratott a Renault a versenypályákon, 1992-től sorozatban hat éven keresztül szerezték meg a Formula–1-ben a konstruktőri világbajnoki címet a francia márka motorjával. A sikerek csúcsán, 1995-ben a genfi autószalonon azonban egy olyan koncepcióval álltak elő, amire aligha voltunk felkészülve.

egy tető nélküli, kétüléses, középmotoros sportautó, ami nem maradt meg tanulmánynak, hanem rendszámot kapott, és kis sorozatban gyártásba is került. Nem mondanánk meg, hogy ennek már 25 éve, mert a mai napig nem sok hozzá hasonló autóval találkozhatunk az utakon.

ötfokozatú kézi váltóval, hátsókerék-hajtással. 150 lóerős teljesítménye és 185 Nm nyomatéka nem hangzik soknak, de az alumínium térvázra szerelt műanyag karosszériaelemekkel a Sport Spider csak 965 kilogrammot nyom, ezért fantasztikusan megy.

Főleg a szélvédő nélküli, légterelős változatban, ami 35 kilogrammal még könnyebb, de bukósisak használata erősen ajánlott hozzá. Különlegesek a felfelé nyíló ajtók is.

A 3,81 méter hosszú, 1,83 méter széles és mindössze 1,28 méter magas Sport Spider az Alpine dieppe-i gyárában készült, ahonnan négy autó került ki naponta. 1999-ig összesen 1664 darabbal készültek el, ebből 438 volt szélvédő nélküli, és

Ha meghirdetnek egyet, akkor 40-50 ezer euró közti összeget kérnek érte, ami 14-18 millió forintnak felel meg. A Sport Spider azért is fontos, mert ezzel indult útjára a Renault Sport márka, amit a Clio RS és a Megane RS generációi tettek igazán népszerűvé.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.