Ha klasszikus Porschék modernizálásáról van szó, akkor biztosan a Singer jut eszedbe, de a genfi szalonon a Ruf is előhozott egy olyan 911-est, amitől megremegett a lábunk. Most itt az újabb trónkövetelő a Gunther Werks műhelyéből.

Míg a Singer inkább a hetvenes évekbeli 911-esekre specializálódott, addig a Gunther Werks a kilencvenes évekbeli 993-as szériát építette át saját tervei szerint. A legendásan széles, nagy szárnyú 911 GT2-est idézi a szénszálas anyagból készült karosszéria, amire LED-es fényszórókat szereltek, a 400R mégis inkább hasonlít egy felújított veteránra, mint egy modern sportkocsira.

A mesteri formához pedig izmosabb motor dukál.

Az eredeti modell 3,6 literes, 270 lóerős hathengerese helyett egy 4 literes bokszermotor került a 911-es hátuljába, ami kereken 400 lóerőre képes, és hogy a vezetés klasszikus élménye is megmaradjon, hatfokozatú kézi sebességváltó továbbítja az erejét a hátsó kerekekhez. A széles sárvédők alá 315/30-as Pirellik is elfértek a 18 colos kerekeken.

Oké, a külső levett a lábunkról, de milyen belül?

Belső tere egyszerre idézi a versenyautókat és a jól felszerelt túrakocsikat, hiszen a verseny-kagylóüléseket bőrrel és Alcantarával vonták be, de a hátsó ülések helyét bukócső és tűzoltó készülék foglalja el. A fordulatszámmérő piros számlapot kapott, és még az eredeti gyújtáskulcsot is kicserélték egy igazán menő darabra.

Mennyit kérnek érte?

A 400R nem olcsó, a Gunther Werks sportkocsija 525 ezer dollárba, azaz 135 millió forintba kerül, és kell hozzá egy alap is. Igaz, akinek nincs felújítandó 911-ese, azt is szereznek neki hozzá.

És ezt olvastad már?
Megvan a világ legdrágább autója, 52 milliárd forintnyi összegért vették meg
Utálsz szerelőt hívni? Akkor ez a cikk neked szól!