A tizenkét hengeres Toyota Supra mellett januárban más érdekességek is árverésre kerülnek Tokióban, például ez a tuningolt Nissan 300ZX, amely negyedszázada olyan rekordot futott, amit máig nem döntöttek meg.

1989-ben jött ki a Nissan Z sorozatának legújabb generációja, a 300ZX második kiadása, ami a korábbi hosszú motorháztetős formánál szélesebb és laposabb karosszériát kapott. 3 literes V6-os motorja szívóváltozatban 230 lóerős, két turbóval pedig 280 lóerős volt, de a tuningcégek persze ebben a típusban is azonnal több fantáziát láttak.

1991-re készült el a japán JUN Automechanic a képen látható autóval, aminek nem kisebb célja volt, mint a sebességrekord megdöntése Bonneville sóstómedrében az Egyesült Államokban. A motorját ehhez 3,1 literesre módosították, és két olyan turbófeltöltővel látták el, amit eredetileg a Porsche C-csoportos versenyautóihoz méreteztek.

Az eredmény 1000 lóerő volt.

Persze a karosszériát is áramvonalasabbá tették, és egy méretes diffúzor segített nagy sebességnél is a földön tartani a gépet. Utah sivatagában sikerrel járt a Nissan 300ZX, hiszen a kategóriájában olyan rekordot állított fel, amit máig nem döntöttek meg: 261,932 mérföld/órával, azaz

421,536 km/órával száguldott, az első japán gyártású autóként lépte át a 400 km/órát.

Most is kiváló állapotnak örvend az autó, amiről nemcsak a matricákat távolították el, de alkalmassá tették a közúti használatra. A sebességrekordhoz áttételezett sebességváltóját visszaalakították, de a motorja ugyanaz a V6-os, amivel négyszáz fölött száguldott a 300ZX. A BH Auctions árverésén 8-11 millió jen, vagyis 18-25 millió forint közötti összeget várnak érte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés