Ha szereted a ralit, akkor a Subaru Impreza WRC különleges helyet foglal el a szívedben, különösen a ’97-es első változat. Ezzel a példánnyal vált legendává Colin McRae és az Impreza is, ami most egy új Ferrari áráért cserélt gazdát.

Colin McRae az egyik legnépszerűbb raliversenyző volt, és ez a Subaru Impreza WRC tette halhatatlanná őt is, és a japán márka gyártóját is. A Prodrive által épített versenyautó legelső példánya a képeken látható autó, ami most rekordösszegért talált új tulajdonost.

Ez lenne az első Impreza WRC?

Igen, ez a 001-es számú példány, a rendszáma P 18 WRC, és Colin McRae segítségével csiszolták tökéletesre. Piero Liatti rögtön megnyerte 1997-ben a szezont nyitó Monte-Carlo-ralit, ezzel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Subaru harmadjára is megszerezze a vb-címet.

Ha csukott szemmel Subarura gondolsz, ez jut eszedbe

Pontosan ez a kiszélesített kétajtós forma tette legendává a Subarut a rajongók között, és ezt a formát hiányoljuk azóta is a márka kínálatából. Peter Stevens tervezte, aki a McLaren F1 vonalaiért is felelős. 2 literes, turbós motorja 300 lóerős, és hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

Minden ralis ezt az autót akarná

De nem kaphatja meg, hiszen amikor gazdát cserél, egyre elképesztőbb összegért teszi. 2009-ben még 80 ezer fontért adták el, de a H&H Classics legutóbbi aukcióján 230 ezer fontért, azaz 80 millió forintnak megfelelő összegért ment el, ezzel minden idők legdrágább Imprezája lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ezt a négytonnás vasgolyót egyetlen autó sem érdemli meg

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés