Rettentően kellemetlen statisztika mutatja, hogy a hibridérában a Ferrari sehol sincs a Mercedeshez, de Lewis Hamiltonhoz, sőt, még Nico Rosberghez képest sem.

A hibridéra kezdete óta (2014) a Mercedes egyeduralkodóként ül az F1-trónján,  zsinórban öt megszerzett konstruktőri világbajnoki címével pedig nagyon közel került a Ferrari sorozatban hat megnyert idényes rekordjához.

Az olasz istálló egyébként 2008-ban, vagyis nem mostanában nyert utoljára a gyártók között. Már önmagában ez is meglepő, az viszont kifejezetten sokkoló, hogy

a Ferrari az elmúlt öt szezonban mindössze 14 futamgyőzelmet tudott összehozni:

  • 2014-ben: 0 győzelem, 4. bajnoki hely, 216 pont
  • 2015-ben: 3 győzelem, 2. bajnoki hely, 428 pont
  • 2016-ban: 0 győzelem, 3. bajnoki hely, 398 pont
  • 2017-ben: 5 győzelem, 2. bajnoki hely, 522 pont
  • 2018-ban: 6 győzelem, 2. bajnoki hely, 571 pont

– ebben az időszakban Lewis Hamilton egymaga többet nyert (51), de még Nico Rosberg is (20), mint azt olasz istálló, ez pedig így egészen csúnya vereség.

2014-ben és 2016-ban kilátástalan volt a Ferrari helyzete, még futamot sem nyertek. Több szakértő szerint Fernando Alonso 2017-ben bajnok lett volna a Ferrari akkori autójával, az SF70H-val, és így valószínűleg a csapat is a gyártók között, és az a közvélekedés, hogy 2018-ban Sebastian Vettel hibái nélkül a német pilóta és az istálló is világbajnoki címet szerzett volna a Lewis Hamiltonnal és a Mercedesszel szemben.

Így omlott össze Vettel és a Ferrari 2018-ban

Csődöt mondott taktika, Vettel hibái, rossz fejlesztések, az elnök halála.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Lassan töltődnek, de messzebbre mennek az Audi nagy plug-in hibridjei

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés