Nyugi, a lényeg továbbra is teljesen rendben van a Honda CR-V-vel, csak a marketingesek szabadultak el egy kicsit a cégnél.

A negyedik generációs Honda CR-V a bemutatása utáni harmadik évben is pont ugyanaz a kocsi maradt, mint aminek megismertük. Praktikus, tágas valódi SUV, ami fronthajtással 19, 4x4-gyel 20 centis hasmagasságával jelzi, hogy ő bizony nem csak divatmajomkodásból néz ki úgy, ahogy, hanem földúton is bármikor hajlandó. Egy jól kihasználható, okosan berendezett, nagyon sok mindenre használható, szerethető családi autó.

A motorválaszték sem változott. Van a másfél literes turbós benzines, azoknak, akik utálják a hibridhajtást, és a hibrid, azoknak, akik tudomásul veszik, hogy egy családi szabadidőautó nem sport-Honda és hajlandók elfogadni a tompább vezetési élményt a hatékonyabb, takarékosabb technikáért cserébe.

A tesztautóban, amit a Hondától kaptunk, nincs is semmilyen meglepetés. Már ha nem számítjuk, hogy ez egy fehér autó, amiben a lehető legkevésbé sportos hajtáslánc, tehát az elsőkerék-hajtású hibridrendszer van, ennek ellenére Sport Line a felszereltsége neve, illetve Black Edition feliratok vannak benne itt-ott.

A Sport Line / Black Edition semmi mást nem jelent, minthogy 18-as, fekete felnik vannak a kocsin, kívül pedig körben feketekróm dekorelemeket találunk rajta. A tükörházak feketék, a hátsó lámpa sötétített.

De mi az a feketekróm?

A sötét színű krómozott felületek ugyanúgy elektrolitikus eljárással készülnek, mint a tükrös díszítésűek, a fekete színhatást vas bekeverésével lehet elérni. A festékipar is kínál már feketekróm hatású bevonatokat, de ezek tartóssága nyilván nem ugyanaz, mint a valódi krómozott elemeké.

Az utastér fekete bőrüléseinek háttámlájába a Black Edition feliratot nyomták, a műszerfalra barna műfa helyett fekete műfa díszbetétek kerültek, a kilincsek pedig fekete zongoralakk bevonatot kaptak.

A hibrid Honda CR-V-ről annyi cikket írtunk már, hogy nem kezdek bele újra a kétliteres, Atkinson-ciklusú négyhengeres benzinmotor és a 184 lóerős villanymotor izgalmas kapcsolatának elemzésébe. Itt illetve itt található korábbi két tesztünk az elsőkerék-hajtású illetve a 4x4-es autóról.

Az új felszereltséggel és a fekete kiegészítőkkel kapcsolatban csak egy új információt tudunk még mondani. Fronthajtással 12,999, összkerékhajtással 13,409 millió forintba kerül az autó. A 4x4 felára igazán nem nagy összeg, ha valaki tényleg szeretne néha akár enyhe terepen is autózni a CR-V-vel vagy igényli az egyre ritkább valódi téli időjárásban is az összkerékhajtás biztonságát. A fogyasztás az autópályás kilométerek arányától függően 6,5-8 liter körül alakult ezen a mostani teszten. A Honda méretéhez képest városban nagyon takarékos, nagy tempónál viszont a fizika maga alá gyűri a hibridtechnológia lehetőségeit.

Ezen az áron a Sport Line kivitelű CR-V drágább az átlagnál. A Ford Kuga 150 lóerős mild hibrid hajtással ST Line kiszerelésben és a Peugeot 3008 130 lóerős dízelmotorral közepesen felszerelve egyaránt 11,1 milliós listaáron kapható meg. Persze ezekkel a kocsikkal szembe lehet állítani a japánság már sokszor bizonyított előnyeit. Ha viszont azt nézzük, hogy  a fronthajtású hibrid Toyota RAV-4 214 lóerővel közepesen felszerelve kijön 12 millióból, már nehezebb megindokolni a Honda CR-V listaárait.

A Honda CR-V katalógusa ide, árlistája ide kattintva érhető el.

És mi a helyzet a koreaiaknál ebben a kategóriában?

A fényverseny győztese pedig: a Hyundai Tucson! – 1.6 T–GDi hibrid-teszt

Soha, senkinek nem fog többé eszébe jutnia ez előző Tucson formája (ha eddig egyáltalán eszébe jutott). De az új generáció nem csak dizájnban jó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában