Az egészségügyi vészhelyzet csak az egyik következmény.

Kína központi szerepe miatt az autógyártásban rendkívül gyors és mélyreható következményekkel jár a vírus terjedése – állítja a Boston Consulting Group (BCS) nemzetközi tanácsadó társaság.

A járvány gócpontjában, Hupej tartományban nemcsak hétszáz autóipari beszállító termel – főként exportra –, hanem tizenhárom autógyár működik, többek között a General Motors, a Honda, a Nissan és a Renault üzemei,

tavaly majdnem kétmillió autót vagy más, hat tonnánál könnyebb gépjárművet gyártottak, ami a teljes kínai termelés 8 százaléka.

A járvány miatt azonban nem csak Hupejben akadozik a gyártás. A BSC elemzése szerint a kínai autóipar több mint hatvan százalékát sújtják közvetlenül a koronavírushoz köthető korlátozások, fennakadások, márpedig a kínai beszállítók kiemelten fontosak nemzetközi szinten is. Egyetlen példa:

csak a kormánykerekek exportja 5,6 milliárd dollárt (1740 milliárd forint) tett ki tavaly, a fékrendszereké pedig 5,5 milliárd dollárt.

Bár a cégek rendelkeznek raktárkészletekkel – jellemzően negyvenöt munkanapra elegendőek –, de a járvány elhúzódása világszerte súlyos ellátási nehézségekhez vezethet, és százmillió dolláros nagyságrendű bevételkiesést okozhat az ágazatban.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Az Alfa Romeo kénytelen volt megváltoztatni az új modellje nevét

„Igyekeztem minél nagyobb seggfej lenni az F1-ben”

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés