Hamilton 29-szer csinálta azt, amiért Verstappentől elvették a győzelmet.

Lewis Hamilton nyerte a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat egy meglehetősen kiélezett csatában (és érdekes körülmények között), amely a hajrában csúcsosodott ki. Az történt ugyanis, hogy három körrel a vége előtt Max Verstappen a 4-es kanyarban visszavette a vezetést Hamiltontól, ám nem sokkal később a holland kénytelen volt visszaadni a pozíciót a britnek – a versenybírák erre kötelezték Verstappent, mondván Hamilton megelőzéskor elhagyta a pályát, értsd: autójának mind a négy kereke a pályát határoló fehér vonalon túl volt.

A helyzet persze érdekes volt, mert Hamilton a verseny közben legalább 29 alkalommal is kiszélesítette a pályát az ominózus kanyarban, igaz nem előzés közben, de ezzel is előnyre tett szert (mind gumikezelésben, mind pedig időben, ez a kettő mondjuk együtt jár):

A nagydíj után az F1 versenyigazgatója megmagyarázta a dolgot:

Michael Masi elmondta, hogy a futam előtt letisztázták, hogy nem figyelik, hogy a versenyzők kiszélesítik-e a pályát a 4-es kanyarban – ergo engedélyezett volt –, ugyanakkor arra is figyelmeztették őket, amennyiben előzés során csinálják ezt, vissza kell adni a pozíciót.

Amikor viszont a versenybírák azt látták, hogy néhány csapat minden körben ezt csinálja és ezzel előnyt kovácsol, változtattak a megbeszélteken. Toto Wolff csapatfőnöktől lehet tudni, hogy a verseny közben kapták a jelzést, hogy a pálya kiszélesítését mégis egy az egyben szabálytalan előnyszerzésnek veszik, ami büntetést von maga után.

Wolff is elismerte, hogy „végül is, ez a döntés megnyerte nekünk a versenyt”, és hogy a jövőben nagyobb következetességre és egyértelmű szabályokra van szükség az ehhez hasonlóan kétes esetek elkerülése érdekében.

(Forrás: De Telegraaf, fotó: Getty Images)

És ezt olvastad már?
Két év alatt kétmillió forinttal drágultak a használt autók