Bár a verseny utolsó négy köréig a pole-ból induló Max Verstappen végig vezette a Magyar Nagydíjat, a Mercedes stratégiájának köszönhetően a Lewis Hamilton a hajrában megnyerte a futamot – ehhez viszont hazudnia is kellett a Mercedesnek egy kicsit.

Verstappen és Hamilton óriási csatázott az első helyért a futam utolsó harmadában, a brit többször is egy másodpercen belülre került a hollandhoz képest, ám megelőzni nem tudta őt. A 49. körben aztán a Mercedes meglépte a váratlant: kihívta Hamiltont egy második kerékcserére, mondván friss gumikon nemcsak le tudja dolgozni a kiállással összeszedett hátrányát, de könnyebben tudja majd megelőzni a hollandot.

Hamilton viszont nem volt benne biztos, hogy jól döntött a csapat a második kerékcserével, rá is kérdezett erre a csapatnál. Toto Wolff kérésére a brit versenymérnöke, Peter Bonnington pedig közölte, hogy lesz ideje megelőzni őt – ez viszont egy szimpla hazugság volt:

„Az első körök után úgy tűnt, hogy nem fog sikerülni, és Lewis sem volt benne biztos, hogy ez volt a jó döntés. Ezért szóltam, hogy mondjátok neki, hogy az utolsó körben utol fogja érni őt…”

Vagyis a Mercedesnél sem volt benne biztosak, hogy ez összejöhet, ugyanakkor azt tudták, ha valaki, akkor Hamilton képes lesz erre, és ugye sikerült is: a Red Bull nem nem reagált a kerékcserére, Verstappen 40 körös kemény gumijai a 65. körre teljesen elfogytak, Hamilton viszont megérkezett mögé és friss gumikon nagyon simán vette előzte meg a hollandot és nyerte meg a futamot.

Eközben...

A Mercedes nagyot csalódott Bottasban

Nagyon necces az a szerződéshosszabbítás.

(Forrás: Sky Sports, M4 Sport, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés