Nem mindennapi programot szerveztek a BMW Motorsport részleg alapítójának. Jochen Neerpasch, akinek a legendás M betűt köszönhetjük, idén töltötte be a 80-at, és ezt a transzfogarasi hágón ünnepelte.

Jochen Neerpasch nevét biztosan ismered, ha a BMW nagy rajongója vagy, de ha nem, akkor érdemes tudnod, hogy a vezetésével indult a márka M részlege a hetvenes években. Jochen autóversenyzőként kezdte a karrierjét, 1964-ben megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot egy Porschével, majd a BMW-nél folytatta.

1972-ben jött ki a motorsportrészleg első autója, az E9-re épülő 3.0 CSL, amiből azért építettek 1265 közúti példányt, hogy indulhassanak vele a versenyeken. Egy ilyen autó replikája is ott volt azon az eseményen, ahol Jochen Neerpasch

vezette a BMW régi és új M-es autóit, méghozzá a világ egyik legjobb útján, a transzfogarasin.

A szerpentines kanyargáson a BMW legújabb sportmodelljei is ott voltak, a Z4 M40i, az M2, az M5 és annak Competition változata, Jochen mégis a 3,4 literes, 300 lóerős hathengeres 3.0 CSL-t vitte volna haza a legszívesebben. Mint mondja,

abban a legtisztább a vezetés élménye, nincs benne se szervokormány, se kipörgésgátló, se blokkolásgátló.

Ez is érdekelhet:

Még több lóerővel uralja az utat az új BMW X5 M és X6 M

A gyáriak szerint driftelni is lehet velük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában