A Vision Turismo is négyajtós és sokkal "porschébb", mint amennyira a Taycan. Akár ez is lehetett volna az első villany-Porsche.

Amikor Michael Maurer, a Porsche vezető formatervezője egy kollégája asztala mellett elsétálva a szeme sarkából megpillantott egy képet a 918-asról, úgy látta, hogy a skiccen a kocsi hátsó részén kivastagított vonal egy valójában nem létező hátsó ajtó éle. Az optikai csalódásból megszületett a négyajtós Porsche sportmodell gondolata, abból pedig a 2016-os koncepciómodell, a 960 Vision Turismo.

A Porsche 918 Spyder hátsó kereke felett végződő vonal valóban olyan, mintha egy ajtó hátsó éle lenne
Ez viszont már tényleg egy hátsó ajtó: Porsche 960 Vision Turismo

Az ötlet kipattanása után a következő kérdés az volt, hogy mi hajtsa a négyajtós szupersportautót. Elfér még egy középmotor a dupla utascella mögött? Vagy jobb lenne inkább farmotor, mint a 911-esen? A csapat végül oda jutott, hogy a legjobb az lenne, ha elektromos technika hajtaná a kocsit, így nem kellene nagy helyigényű műszaki elemekkel megtörni a formát.

Innen finomították ki a részleteket

A Taycan végül egyáltalán nem olyan lett, mint a Vision Turismo. De ez talán nem is baj. Egy Porschének, ami radikálisan más technikára épül, mint a korábbiak, talán szentségtörés is lenne úgy kinéznie, mint az eddigi legendáknak.

De kár, hogy ebből a Porschéből végül nem lett semmi!

A Porsche 904 Living Legend a tervek szerint mindössze 900 kiló lett volna, így elég lett volna bele egy V2-es motorkerékpár-motor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában