Az Alfa Romeo utolsó olyan típusa volt a 75-ös, amit még a Fiat-korszak előtt fejlesztettek, a széria egyik legkívánatosabb változata pedig a 3 literes V6-os volt. Mutatunk egy csodálatos állapotban lévő példányt.

1985-ben a Giulietta utódjaként mutatta be az Alfa Romeo azt a típust, amit a cég autógyártásának 75-ödik évfordulója emlékére neveztek el 75-ösnek. Más miatt is emlékezetes marad ez a modell, ugyanis ez az utolsó olyan típus, ami még az Alfa Romeo saját fejlesztése, mielőtt a márka a Fiat-csoport részévé vált.

Az Alfa Romeo formatervező stúdiója által megálmodott szögletes, ék alakú forma mellett a 75-ös felépítése is emlékezetes, hiszen a tökéletes súlyelosztás érdekében a transaxle elrendezést választották.

A motor elöl, a váltó hátul kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtotta. A képeken látható példány ráadásul a V6-os.

A 75-ös a mai szemmel már kompakt méretű, 4,42 méter hosszú és 1250 kilogrammot nyom, ezért nem csoda, hogy fantasztikus lehet vezetni. A 3 literes V6-os motorja 188 lóerőre és 245 Nm nyomatékra volt képes, az ötfokozatú kézi váltóval

7,3 másodperc alatt futotta meg a százas sprintet, és 220 km/óra volt a végsebessége.

A képeken látható példány pedig nemcsak tökéletes állapotban van, de az Evo csomaggal is ellátták,

aminek a légterelői és küszöbtoldatai még sportosabbá teszik a megjelenését. Youngtimer autónak tökéletes, ez a hollandiai Wim Prins kínálatában várja új tulajdonosát 12 500 eurós, azaz négymillió forintos áron.

Ez is érdekelhet:

Az álmaink Alfa Romeója a 155 GTA, ami nem vált valóra

Az egyetlen működő példánya most került elő, és eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában