Szerencsénk van, hogy időnként messzebbre kalandozik a grafikusok fantáziája, mert így olyan autókat is elénk tárnak, amelyekről nem is álmodtunk volna. Most például láthatod, hogy milyen lenne az Alfa Romeo kisbusza, ráadásul nem ez volna az első furgon a márka történetében.

Mutattuk már neked Nyikita Akszjonov munkáit, amikor a tehetséges grafikus stílusos kombit varázsolt a Mercedes-AMG GT Conceptből, vagy azt, amikor bemutatta a Lamborghini Urus összes lehetséges változatát. Most még messzebbre ment azzal, hogy olyan autómárkáknak készített mikrobuszokat és kisteherautókat, amelyektől aligha számítanál ilyen típusok bemutatására.

Máris itt a Subaru kisbusza, ami a kétszínű festéssel és két szörfdeszkával a tetején szabadidő-autónak még megjárja, és a BMW furgonjának is csak azért bocsátanánk meg a futurisztikus formáját, mert tudnánk, hogy alatta tisztán elektromos hajtás rejlik. A MINI platós kisteher befogadásához már több fantázia kell, de egy ilyen teherautót simán kinéznénk a Škodából, és még jól is mutat.

Az Alfa Romeo kisbuszához azonban előbb egy mély levegőt kell venned, és miután hozzászoktál, hogy a nagy sportkocsi- és luxusautó-gyártók is egyre több szabadidő-terepjárót gyártanak, úgy az olaszok furgonját is meg tudnád szokni. A Ducato alapjára tervezett kisbusznak eleve jól áll a Stelvio fényszórója és pajzs alakú maszkja, a vörös festésről nem is beszélve.

Ráadásul nem ez lenne az első furgonja az Alfa Romeónak, hiszen már 1954-ben bemutattak egyet a torinói autószalonon. A neve egyszerűen csak Romeo volt, a formája pedig már akkor is kitűnt a többi kisteherautóé közül. Az Autotutto, vagyis „mindenre jó autó” néven is emlegetett furgon kerekeit a Giulietta 1,3 literes motorja hajtotta, amit 35 lóerősre fogtak vissza. Az ötvenes években elég volt ennyi is.

1967-ben aztán egy modernebb utód váltotta fel a Romeót, ez lett az F12, ahol a betű a furgont, a szám pedig a teherbírást jelentette mázsában. 1,3 literes motorja már 52 lóerőre volt képes, de hasonló teljesítményű dízellel is kínálták. A formája nem volt olyan stílusos, mint az elődé, de ami utána jött, az végképp értelmetlenné tette, hogy az Alfa Romeo furgont gyártson.

Igen, ez már egy nyolcvanas évekbeli Fiat Ducato az Alfa Romeo maszkjával. 1983-ig készült az F12, akkor váltotta fel az AR6, ami nem volt más, mint a kocka Fiat más emblémával, az AR8 néven pedig az Iveco Daily szolgált az Alfánál. Most éppen reneszánszát éli a márka, a Giulia és a Stelvio után még több izgalmas modellt ígérnek, de a furgon teljesen biztos, hogy nem lesz közöttük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Új fényeket kap, de marad a nagy maszk a BMW 4-es Gran Coupén és i4-en

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés