A Zagato által tervezett és gyártott Alfa Romeo SZ igazából egy valóra vált prototípus volt, amiből alig ezer darab készült, és egyre nagyobb ritkaságnak számít. A képeken látható megkímélt példányt szép összegért kínálják eladásra.

1989-ben a genfi autószalonon ES-30 néven a Zagato prototípusaként mutatták be azt a kupét, ami még abban az évben Alfa Romeo SZ (vagy S.Z.) néven került gyártásba. A neve a Sprint Zagato rövidítése, és nemcsak a dizájnért, hanem az összeszerelésért is a Zagato felelt. A főbb vonalait a zseniális Robert Opron vázolta fel, akinek olyan ikonikus autókat köszönhetünk, mint a Citroën CX és a Renault Fuego, a végleges formát és a belsőt már a Fiatnál dolgozták ki.

Az ék alakú SZ érdekessége volt az oldalanként három különálló fényszóró,

ami jóval később köszönt vissza az Alfa Romeónál a 159-en. A képeken is látszik, hogy az SZ igencsak kompakt méretű, mindössze 4,06 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,31 méter magas. A karosszériaelemek műanyagból készültek, és csak egyféle színben, pirosban lehetett kérni szürke tetővel. Az alapjára épülő, még ritkább RZ roadster már feketében és sárgában is rendelhető volt.

hozzá kézi váltó kapcsolódott. Az SZ ezzel hét másodperc alatt gyorsult százra és 245 km/óra volt a végsebessége, de talán még lényegesebb volt, hogy az Alfa 75 versenyautó-változatából származó futóművel, Koni gátlókkal és Pirelli P Zero abroncsokkal kivételesen kanyarodott, az oldalgyorsulása elérhette az 1,4 g-t is.

és azok egyike a képeken látható 1991-es, 205-ös sorszámú darab. Már öt tulajdonosa volt, de mindig gondosan karbantartották, és még csak 47 ezer kilométert futott, ami meg is látszik az állapotán. A svájci Oldtimer Galerie Toffen hirdeti eladásra 69 ezer svájci frankért, ami csaknem húszmillió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon