Az Alpina által tuningolt 5-ös BMW a korának leggyorsabb szedánja volt a nyolcvanas évek elején, és a vele rokonságban álló 6-os kupét is csak csodálni tudjuk.

1981-ben az Alpina bemutatta a BMW 5-ös sorozatából épített B7 S Turbót, ami akkor a világ leggyorsabb négyajtós modelljének számított.

A korának leggyorsabb szedánja volt ez a turbós Alpina

Az első 5-ös sorozatból építették.

A receptet követte a 6-os sorozatból készült B7 S Turbo Coupé is, ami ugyanazt a 3,5 literes, turbós hathengeres motort kapta, és legalább olyan gyors volt vele, mint a szedán.

Az alapokat a 635CSi adta, de a soros hathengeres motor teljesítményét 215-ről 330 lóerőre növelték,

a legnagyobb nyomatéka 310-ről 500 Nm-re nőtt. Az Alpina sportkupéja ezzel 5,8 másodperc alatt gyorsult százra, és a végsebessége 262 km/óra, ami még ma is remek értéknek számít, hát még közel negyven éve!

Az Alpina csak 30 példányt gyártott az izmosabb B7 Coupéból, és ez az 1982-ben készült példány a tizenegyedik.

Újonnan egy német tulajdonoshoz került, de az ideje nagy részét Japánban töltötte, mielőtt 2016-ban a Közel-Keletre vitték. A tulajdonosa a legjobb B7 S-t akarta, ezért a közelmúltban teljes fényezést és felújítást kapott az autó.

Az önzáró differenciállal és napfénytetővel is felszerelt metálzöld Alpina kupé most tökéletes állapotban van,

így került az RM Sotheby’s aukciójára februárban. A párizsi árverésen 175-225 ezer euró közti összeget vártak érte, ami körülbelül 60-80 millió forintnak felel meg, de ennyiért nem találtak rá vevőt, úgyhogy még mindig eladó.

Ez is érdekelhet:

Az új 3-as BMW-nél jobb csak az Alpina változata lehet

Már most olyan erős, mint az M3 lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Félelem és reszketés kíséri a Szabó család útját ebben az 1983-as közlekedési oktatófilmben

További cikkeink a témában