Magyarországnak kétségkívül jól jött, hogy a világ nagy autópiacain elkezdtek érdeklődni a kompakt luxusszedánok iránt, hiszen a Mercedes–Benz CLA után az Audi A3 szedán változatát is hazánkban fogják gyártani.

Az Audi A3 három generáción keresztül jól megvolt a ferdehátú karosszériával, de a kompakt szedánok amerikai és kínai sikerét látva az Audinak is szüksége lett egy kisebb lépcsőshátú modellre. Bár a Mercedesszel ellentétben az Audinál nem alkottak emiatt új kategóriát, az A3 Sedan valójában legalább annyira különbözik a hozzá legközelebb álló A3 Sportbacktől, mint a CLA Merci az A osztálytól.

Az Audinál a toldozgatás helyett teljesen új karosszériát terveztek a szedánhoz, így a Sportbackhez képest csak a 2,64 méteres tengelytáv maradt ugyanakkora az egységes MQB platform miatt. A szedán 4,46 méteres hosszával 22 centiméterrel nyúlt meg a ferdehátú modellhez képest, emellett az új autó 1,8 méter széles és 1,46 méter magas lett. A 425 literes csomagtartó ebben a kategóriában nem számít túl nagynak, de így is 45 literrel nagyobb a Sportback csomagterénél. A teljesen új karosszériának köszönhetően elölről is azonnal felismerhető, hogy nem egy Sportbacket bámulunk: a szedán új lökhárítót kapott, és a motorháztetőt valamint a légbeömlő nyílásokat is áttervezték.

A belső nem változott a többi A3-ashoz képest, és természetesen a felszereltség is ugyanolyan rugalmasan változtatható, mint ahogy megszoktuk. A touchpaddal felszerelt MMI multimédiás rendszer alaptartozék, extraként rendelhető érintésérzékeny, 3D-s információs képernyő, Google Earth navigációs rendszer, DVD lejátszó, 64 GB-os merevlemez, 4G-s mobilinternet, wifi hotspot, 14 hangszórós hangrendszer, sportos ülések és három különböző kormány is.

A motorválaszték egy 1,4 literes, 140 lóerős és egy 1,8 literes 180 lóerős TFSI benzinmotorból valamint egy kétliteres, 150 lóerős TDI-ből áll, a kisebb benzines motorral az autó átlagfogyasztása – a gyári adatok szerint – mindössze 4,7 liter. Az új modell hatfokozatú manuális váltó mellett S tronic duplakuplungos automata váltóval is rendelhető lesz.

A győri A3 Sedant hamarosan követi a sportosabb S3 változat is kétliteres, 300 lóerős turbómotorral, sportfutóművel és összkerékhajtással. A duplakuplungos automata váltóval szerelt S3 Sedan 4,9 másodperc alatt gyorsul majd százra, a végsebességét pedig 250 km/h-ban korlátozzák.

És ezt olvastad már?
Az űrkorszakba repítenek ezek a turbinahajtású autók