Rövid időn belül teljesen megújult a Volkswagen-csoport kompakt modellcsaládja, a Golf, az Octavia és a Leon után itt az Audi A3 új generációja. A négykarikás márka nem szakadt el a hagyományaitól, de a legapróbb részletig modernizálta az autót.

A Volkswagen-csoportnál négy márka kompakt autója közül választhatunk, és az A3 egyértelműen a prémiummodell közöttük. Már az álcázott előzetes alapján is sejteni lehet, hogy az Audi nem most szakít a bevált formavilágával, az újdonság első ránézésre emlékeztet az elődjére, pedig a karosszéria vadonatúj. Az élesebb vonalakkal, szélesebb hűtőmaszkkal és jellegzetes fényszórókkal az A3 még pengébb formájú lett.

A méretei jól illeszkednek a testvérmodellek közé, a 4,34 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,43 méter magas A3

a hosszával a Golf és a Leon közt helyezkedik el, de mindkettőnél szélesebb és laposabb egy kicsit.

Az elődjénél három centivel lett hosszabb, a tengelytávja 2,64 méteres, a csomagtartó pedig maradt 380 literes, mint eddig. Az Audi elsőként az ötajtós Sportbacket mutatta be, de négyajtós szedán is várható belőle.

Az előző generációt példaként szokás emlegetni a letisztult berendezése miatt,

az infotainment karcsú képernyőjét a műszerfalba lehetett süllyeszteni, az újdonságban azonban előtérbe kerültek a kijelzők. Széria a kormánykerék mögötti 10,25 colos display, a középen lévő érintőképernyő alapból 10,1 colos, de akár 12,3 colos is lehet. A kompakt testvérmodellek közül egyedül az Audi maradt meg a hagyományos klímaszabályzónál.

Az Audi a három legnépszerűbb motorváltozattal vezeti be az új A3-at,

ez a 150 lóerős 1.5 TFSI, valamint a 2.0 TDI 115 és 150 lóerős változata. Nemsokára lesz egy belépőmodell az 1.0 TSI 110 lóerős változatával, az 1,5 literes motor a Golf mintájára 48 voltos mild hibrid rendszerrel bővül, és a quattro hajtású sportmodellek sem maradnak el. Az S-Line csomaghoz másfél centis ültetés már most is jár, de csak az erősebb modellnek multilink a futóműve hátul.

Az új A3 tavasszal már a kereskedésekben lesz, eleve gazdag szériafelszereltséggel, például teljesen LED-es fényszóróval, ami helyett mátrixfényszóró is választható, és a vezetési asszisztensek, mint a sávtartó és a távolságtartó rendszerek sem hiányoznak belőle.

Az utastér érdekessége, hogy a szövet üléshuzatot újrahasznosított PET palackokból készítették,

de ezt tapintásra alighanem nehéz lenne megmondani róla.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az űrkorszakba repítenek ezek a turbinahajtású autók