Az Audi is beszállt a kupéformájú szabadidő-autók gyártásába, itt a Q3 Sportback, ami sportos csomagolásban teszi még vonzóbbá a tökéletesre csiszolt kompakt SUV-t. Mild hibriddel is vezettük a hozzá illő utakon.

A szabadidő-terepjáróknál csak a kupéformájú változatok divatosabbak, és most az Audi is belépett ebbe a kategóriába. A BMW-nél és a Mercedesnél már több méretben is találsz kupésított SUV-t, és az Audi sem akart lemaradni, a sajátjukat a Q3-ból építettek meg. A neve mégsem Q4 lett, azt egy tisztán elektromos modellnek tartják meg, hanem Q3 Sportback, ami egyértelműen jelzi, hogy a Q3 sportosabb változatáról van szó.

A formatervezőknek nem volt könnyű dolguk, hogy a Sportback minél jobban különbözzön az alapokat adó Q3-tól, de közben lehetőleg minél több közös alkatrészt tartson meg a könnyebb gyárthatóság érdekében. A becsületükre legyen mondva, hogy tökéletesen oldották meg a feladatot,

Még az első szélvédőt is megdöntötték, és a három centivel alacsonyabb, ívelt formájú tetővel az újdonság szélesebbnek látszik a Q3-nál, pedig nem az. A sárvédők fölötti izmos domborítás éppen olyan, mint a családi változaton, a szériában LED-es fényszórók és még a hátsó lámpák is megegyeznek. Így kell hozott anyagból még jobbat alkotni.

A Q3 Sportbackben az a legjobb, hogy a kupéformája cseppet sem rontott a használhatóságán.

Az utastere így is elég tágas, a hátsó üléseken még éppen elegendő a fejtér, és hátrafelé is jobban ki lehet látni, mint vártuk. A csomagtartója éppúgy 530 literes, mint a hagyományos Q3-nak, és a 13 centis sínen tologatható, dönthető támlás hátsó ülésekkel ugyanolyan sokféleképpen variálható. Ha megtetszett a formája, a helykínálattal nem kell kompromisszumot kötnöd.

A kormánykerék mögött még többet is kapsz, mint a hagyományos Q3-ban.

A Sportback például szériában adja a színes képernyős műszeregységet, ami alapból 10,25 colos, de akár 12,3 colos is lehet, és a számlapokon kívül a térképet is nézheted rajta, a középen lévő 10,1 colos érintőképernyőt pedig enyhén feléd fordították, a navigációs úti célt kézírással is be lehet vinni. A minőségérzet tökéletes, külön tetszett, hogy a műszerfalra is kerülhet puha Alcantara betét.

A dupla kijelzőn kívül más is jelzi a Q3-ban, hogy az Audi lépést tart a technikával. A telefonodat vezeték nélkül töltheted, a négy USB csatlakozó közt Type A és C is van, és a 4G kapcsolatos fedélzeti wifi sem hiányzik. Újdonság az Amazon Alexa integráció, amivel különféle parancsokat adhatsz ki, például

A motorkínálat megegyezik a Q3-éval, és igazából műszakilag sincs lényeges különbség a két autó között. Az alacsonyabb tetővonal bizonyára valamivel alacsonyabb súlypontot ad ki, de ezt aligha érzed meg menet közben, sokkal többet számít, hogy a Sportback alapból valamivel sportosabb futóművet kap, és a kerekei alapból 18, de akár 20 colosak is lehetnek.

A hozzá leginkább illő helyen, a Fekete-erdőben próbáltuk ki az Audit, és háromféle motorral is vezettük a Q3 Sportbacket. A legjobbnak persze a jelenlegi csúcsmodell, a 45 TFSI ígérkezett, aminek a 230 lóerős, kétliteres benzinmotorjához hétfokozatú duplakuplungos váltó és összkerékhajtás is járt.

Mégis jobb volt valamivel az erősebb dízel, a kétliteres, 190 lóerős 40 TDI, ami már kisebb fordulatról is határozottabban húzott, nem kellett forgatni a motort ahhoz, hogy menjen, és ugyan a dízeles hangját nem tudja titkolni, de összességében kiegyensúlyozottabbnak tűnt.

A bemutatón a Q3 Sportback egyik érdekességét, a mild hibridet is kipróbálhattuk. A 35 TFSI-ben az alapokat adó motor nem újdonság, a 150 lóerős 1,5 literes négyhengeres benzines a hagyományos Q3-nak is a belépőmotorja, de most

A rendszer lelke az önindítót és a generátort helyettesítő elektromotor, ami visszatölteni és rásegíteni is képes.

Nem igazi hibridről van szó, de a hagyományos start-stopnál annyival többet tud, hogy a lámpához gurulva már 22 km/óra alatt leállítja a motort, és ami a legjobb az egészben, hogy indítózás nélkül, észrevétlenül kelti életre újra, mintha mindig is járt volna. A csendesen működő 1,5 literes motor tökéletes erre a feladatra,

A mild hibrid alapvető célja persze a spórolás a benzinnel,

de a megtakarítás a gyári adatok szerint is csak 0,4 liter száz kilométeren, ami a valóságban aligha lesz érezhető. A hagyományos start-stopnál finomabb újraindítások és a menet közbeni jobb rugalmasság mégis mellette szól, az elektromotor 9 kilowattal és 50 Nm-rel képes besegíteni a benzinesnek gyorsításkor. A lassításkor visszatermelt energiát egy 9,5 amperórás lítiumion akkumulátorban tárolja, aminek a csomagtér padlója alatt szorítottak helyet.

A Q3 Sportback azért is kedves nekünk, mert Győrben készül,

ahol a hagyományos Q3 is. Nem lett sokkal drágább nála, a 9,65 milliótól induló Q3-hoz képest az ára egy kicsivel 10 millió fölött kezdődik, de jobb is a szériafelszereltsége. A csúcs az Edition One, egy olyan kiadás, ahol a hűtőmaszk és az emblémák is feketék, a csupa fekete autón ez nagyon ütősen tud mutatni, és végső soron a látvány a Sportback újdonsága, mert a Q3 már eddig is nagyon rendben volt.

Olvasd el, milyen volt vezetni a hagyományos Q3-at:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon