Messze nem az új X-osztály volt az első platós Mercedes-Benz, hiszen már például az állólámpás szériából is építettek ilyet. Igaz, kis darabszámban, és csak Argentínában, ezért a fennmaradt példányokból mára ritka és stílusos veteránautó válhat.

Szükségmegoldásnak indult a Mercedes-Benz egyik első platós autója, amit az állólámpásnak is nevezett W115-ből építettek. Argentínában a hetvenes évek közepéig tiltották a járművek importját, de alkatrészeket be lehetett vinni, és ezt használta ki a Mercedes-Benz is. Szinte készre gyártva, de darabokban szállította le az állólámpásokat, amiből Buenos Airesben egy családi vállalkozás műhelyében építettek pick-upot.

Az eredmény egy mai szemmel nézve is stílusos platós teherautó lett, amit a kor elvárásainak megfelelő műszaki tartalmat kapott. 2197 köbcentis, négyhengeres dízelmotorja mindössze 60 lóerőre és 126 Nm nyomatékra volt képes, ezzel mozgatta az üresen 1,4 tonnás kisteherautót. A kapacitása azonban még most is tisztességesnek számít, hiszen a raktere 1,92 méter hosszú és a kerekek közt is 1,5 méter széles, a teherbírása 710 kilogramm.

Még ma is fut belőle jó néhány Argentínában, ahol az importtilalom eltörléséig összesen 6000-6500 példány készült. Néhányat pedig Európába is áthoztak, például a stuttgarti vasúttársaság is tartott magának egyet, ezt használták a pályák melletti munkákhoz. Egy ilyen szépen felújított példányt, mint amilyen a képen látható, a Mercedes-Benz gyári múzeumának birtokában lévő autó, még stílusos veteránként is szívesen hajtanánk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

Még több erő és luxus a Land Rover Defenderben

Így járt az ember, aki be akarta bizonyítani, hogy a Cybertruck csomagtartója nem csukódik az ujjára

További cikkeink a témában