Közel harminc év alatt több mint 3,5 millió autó gördült le az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. gyártósoráról. Az idén 100 éves Suzuki Csoporttal együtt a magyar leányvállalat is a termelés új korszakába lépett. A márka világszerte a fenntartható, energiahatékony közlekedést helyezi innovációs tevékenysége fókuszába, ezzel összhangban 2019 végén a Magyar Suzuki megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását. Novák Gyula, a Magyar Suzuki Zrt. termelési vezetője betekintést nyújt a gyártás kulisszái mögé.

Kezdettől teljes körű gyártási tevékenységet folytatunk Magyarországon: az acéllemezek préselésétől, hegesztésétől kezdve, a gépjárművek összeszerelésén át, a festésig és a kész autók ellenőrzéséig az autógyártás összes folyamata Esztergomban történik.

Az évek során lényegében minden új modellel okosodott egy kicsit a technológia az üzemünkben. Az első autót három napig gyártottuk, ma 85 másodpercenként gördül le egy kész jármű a gyártósorról, ami egy nap alatt készül el.

Amikor a Swift mellett elkezdtük gyártani az ország első egyterű járművét, a Wagon R+-t, az gyártás szempontjából is egy teljesen más működést igényelt, ráadásul kétféle járművet kellett gyártani egy gyártósoron minden variációban. Az első generációs SX4 S-Cross, egy nagy, családi autó képviselte számomra az addigi hazai gyártású autóink közül a Suzuki legjavát.

A Vitara SUV 2015-ös bevezetése kapcsán nem is annyira a gyártás és a kapcsolódó munka, inkább a fogadtatása miatt volt jelentős mérföldkő az életünkben. Az emberek megálltak és felfelé mutatott hüvelykujjal gratuláltak hozzá, mikor városba, terepre vittük.

Egy olyan megfelelő ár-érték arányú konstrukció kialakítására törekedtünk a 2019. december óta gyártott hibrid modelljeinknél, amellyel minél szélesebb körben elérhetővé tudjuk tenni a környezettudatos autózást. A célunk az, hogy mindig olyan fejlesztéseket hajtsunk végre, amelyekkel értékes terméket tudunk előállítani a fogyasztók számára minden korban, mindenhol.

A cikk létrejöttét támogatta a Magyar Suzuki Zrt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés