A télhez éppúgy hozzátartozik a hódarában mentegetőző szóvivő, mint a karácsony vagy a csúszósautós videók és a szociológiai tanulságok.

Lassan már az is tudja, hogy hét fok alatt téli gumi kell, aki – mivel kocsija soha nem volt – a gumiról és a biztonságról alapvetően egész másra asszociál. Aki nem fut bele ősszel legalább egy, az autók téli felkészítéséről és a téli gumi fontosságáról szóló anyagba újságban, tévében, interneten, az vagy szánalmasan/irigylésre méltón távol él attól, amit mi hétköznapoknak nevezünk, vagy csodálatos képességekkel rendelkezik, hogy kizárólag az őt érdeklő témára figyel fel.

Aztán jön a jég és a hó, és további, aktuális dátummal ellátott, ám évek óta ismert közhelyek. Havazásban didergő útkezelő-szóvivők mentegetőznek, meglepte őket a decemberi tél, de megnyugtatnak, hogy azért már minden célgép végzi a dolgát. Eszkimónak öltözött riporterek helyezkednek a bebicskázott kamion vagy az árokba csúszott autó mellé, hogy megállapíthassák, sokan nem kellően felkészített autókkal indultak el, nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezettek, és tessék, itt a baj. És megjelennek a csúszósautós videók.

A csúszósautós videó éppúgy sablonos, mint a szóvivő vagy a riporter mondandója, de sokkal látványosabb, a káröröm ráadásul fűti a testet, nézd, a hülyéje, minek indult el, miért nem kerülte ki, miért úgy ment neki annak, hehe, jön a következő. Különösen hálásak az amerikai csúszósautós videók, róluk azt nem tudjuk ugyan, ők maguk vagy az autójuk ügyetlenebb-e, de azt igen, hogy nincs az a természeti katasztrófa, hogy kipróbálják, milyen is az a gyaloglás, és viccesebb benga SUV-k csattanását nézni, mint normális méretű autókét. Mert mindig akad valaki a koccanássorozatot figyelő egyre méretesebb csoportból, aki videón dokumentálja, hogy töltik meg a karosszérialakatosok naptárát a jégen sodródó járművek (bónuszpont egy oldalazó busz vagy létrás tűzoltókocsi), csak valami vidám zene kell alá, és mehet fel a Youtube-ra vagy máshová. Az idei több tucat, és a korábbi évek sok ezer videója mellé.

Az alábbi videó annyiban különleges, hogy török, annyiban pedig ugyanolyan, mint a többi, hogy itt sem volt a helyszínen egyetlen ember, aki még ott figyelmeztette volna a fél perccel később már az összetört autója miatt sopánkodó vezetőket, ahol azok még elkerülhették volna a bajt.

A tanulságok tehát ugyanazok, mint általában: télen hideg van, hó és jég, az pedig csúszik. Meg hogy ha valaki választhat az önkéntes rendfenntartó, balesetmegelőző, nézelődő vagy operatőr szerepe közül, nagyon nagy eséllyel az utóbbi kettő között dönt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés