A Mulsanne a Bentley legnagyobb és legfényűzőbb modellje volt, de a pályafutása idén véget ér. A gyártásának befejezésével a 6,75 literes V8-as motorja is búcsúzik.

2010-ben jelent meg a Mulsanne az Arnage utódjaként, mint a Bentley legnagyobb limuzinja, és a gyártása idén véget ér. Most kiderült, hogy nem lesz közvetlen utódja, a helyét az egy mérettel kisebb, de vadonatúj fejlesztésű Flying Spur veszi át, aminek a Continental GT adja az alapját. A Bentley egy limitált szériával int búcsút a klasszikus típusnak.

Az 5,76 méter hosszú Mulsanne távozásával együtt a 6,75 literes biturbó V8-as motor gyártása is véget ér,

amit több módosítás után immár 60 éve készített a Bentley. A búcsúmodellben 530 lóerőre és 1100 Nm nyomatékra képes, és az érdekessége, hogy az összeszerelést végző szakember helyett ezen a modellen a Bentley vezérigazgatója látja el az aláírásával.

A szárnyas B-alakú emblémával szerelt Mulsanne több apró részletben is eltér a többitől,

például a szellőzőnyílások elzárására szolgáló fogantyúk vége a Bentley olajbetöltő nyílásának kupakját mintázza, a számlapok hátterében pedig a motorról készült metszetrajzok láthatók. A limitált szériából csak 30 példány készül.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Összeesküvést sejt az Alpine, amiért Alonso és Piastri is faképnél hagyta a csapatot