Alfa Romeónak is nézhetnéd, és valóban Nuccio Bertone tervezte a formáját ennek a Porsche 911-nek, ami a kaliforniai vevők nyitott tetős sportautó iránti igényét hivatott volna kielégíteni. De a gyártónak nem tetszett eléggé, ezért egyedi példány maradt.

1965-ben a Porsche 356 gyártása véget ért, a 911-ből pedig eleinte nem volt nyitott tetős változat. A Porsche még dolgozott a félig nyitott Targa változaton, John von Neumann, a márka kaliforniai importőre szerint azonban a vevőinek a targa nem lett volna elég. A versenyzőként is ismert von Neumann már korábban is összeállt Max Hoffmannal, és meggyőzték Ferry Porschét arról, hogy a 356 Speedster sikeres lehet a tengerentúlon, az is lett.

Az importőr ezúttal egy elismert olasz dizájner, Nuccio Bertone segítségét kérte a nyitott tetős Porsche 911 megalkotásához.

Sikerült kialkudni hozzá egy félkész példányt a 901-esből, amit a torinói stúdióba szállítottak, és teljesen új karosszériát építettek rá. Még a stílusában is olasz lett a 911 Spyder, aminek a formája Bertone korábbi munkáit, az 1963-as Testudo tanulmányautó és az 1965-ös Fiat 850 Spider vonalait idézte.

Az elegáns vonalvezetésű karosszérián kívül a kétszemélyes utastér is teljesen egyedi volt, Bertone még a műszerfalat is megváltoztatta. Az eredetileg kárminvörös fényezésű, krémszínű belsős prototípust 1966-ban a genfi autószalonon állították ki a Bertone standján, ahol sokan érdeklődtek iránta.

Gyártásba mégsem került, mert a Porschénél kikötötték, hogy ők mondják ki a végső döntést, és a 911 Targa végül jóval praktikusabbnak bizonyult.

Az egyetlen példányban létező prototípus évekig von Neumann tulajdonában maradt, majd többször is gazdát cserélt. 1987-ben egy virginiai gyűjtőhöz került, aki a mostani fekete színére fényezte, és 1989-ben kiállította a Pebble Beach-i Concours d’Elegance-on, ahol Nuccio Bertone is elismerést kapott.

A 911 Spyder, amit eredetileg kétliteres, 130 lóerős hathengeres bokszermotorral szereltek, 1993-ban került jelenlegi tulajdonosához.

A prototípus időközben a 911 S-ből származó 160 lóerős motort és új könnyűfém kerekeket kapott, hamarosan pedig új tulajdonoshoz kerülhet. Most került be a Gooding & Company augusztus végi aukciójának kínálatába, ahol akár egymillió dollárt is fizethet érte, aki szeretne lecsapni rá.

Nemcsak az állapota és a ritkasága miatt érdemes, hanem azért is, mert azóta is ez a Bertone és a Porsche egyetlen közös munkája.

A Porsche is kísérletezett a kabrióval, ez az egy készült belőle:

Csak ez az egy darab létezik a Porsche 901 kabrióból

Még azelőtt készült, mielőtt a Peugeot megvétózta a középső nullát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megvan az Audi első pilótája a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés