A BMW-nél fokozatosan mutatják be az első elektromosnak szánt szabadidő-autójukat, az iX-nek most a két különböző változatáról derült ki néhány újabb információ.

A BMW még az előző év végén leleplezte az eleve elektromos autónak tervezett iX-et, de akkor még nem árult el minden részletet róla.

A BMW ezzel az elektromos crossoverrel indul a jövőbe

600 kilométeres hatótávval jön, és jövőre már kapható lesz.

Most egy kicsivel többet megtudtunk az idén a kereskedésekre érkező autóról, még közel sem mindent, és ezek is kerekített számok, de már képet kaphatunk arról, hogy milyen két változat közül lehet majd választani.

A bevezetésekor az xDrive40 és xDrive50 alkotja majd az iX kínálatát,

és bár itt a számok már egyáltalán nem a motor méretére utalnak, hiszen elektromos autóról van szó, de segítenek abban, hogy a teljesítményük alapján elhelyezzük az újdonságokat a BMW választékában. Mind a két modell kétmotoros, összkerékhajtásos lesz.

Az iX xDrive40-ben a két motor kombinált teljesítménye 300 lóerő lesz, ez a modell valamivel több, mint 6 másodperc alatt gyorsul százra.

Az akkumulátora nagyobb, mint bruttó 70 kilowattórás, és ezzel több, mint 400 kilométer lesz a hatótávja. Az átlagos energiafogyasztása 20 kilowattóra alatti száz kilométeren, és ezt a modellt 150 kilowattal is lehet egyenáramon tölteni.

Jelenleg az iX xDrive50 lesz a csúcsmodell, aminek már 500 lóerő a kombinált teljesítménye,

így kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el a százas tempót. Az erősebb változatban több mint bruttó 100 kilowattórás az akkumulátor, ami 600 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, 21 kilowattórás fogyasztás mellett, és itt már 200 kilowattal is mehet a villámtöltés.

Az iX-nek a magyar ára még nem derült ki, de a német már igen,

77 300 eurótól indul, pontosan ugyanannyiról, mint a plug-in hibrid X5, ami nálunk 25 132 000 forintba kerül. A házon belüli másik elektromos autó, a 286 lóerős, hátsókerék-hajtású iX3 ára 23 157 000 forinttól kezdődik, de az egyáltalán nem olyan izgalmas, mint az eleve elektromos autónak tervezett iX.

Az összehasonlítás kedvéért a Mercedesnél az összkerékhajtású, 408 lóerős teljesítményű EQC ára 24 619 000 forinttól indul, az Audinál pedig az e-tron kisebb teljesítményű, 313 lóerős, de még mindig négykerék-hajtású változata 26 149 000 forinttól vihető el. A Jaguarnál a kereken 400 lóerős I-Pace induló ára 30 190 000 forint.

Az iX-ben jelenik meg az iDrive legújabb generációja, ahol a hajlított panelre 12,3 colos műszeregység és 14,9 colos érintőképernyő kerül,

új grafikával, gyorsabb processzorral és átláthatóbb menürendszerrel. Az iDrive forgókapcsolója is megmarad, és opcióként kristályüvegből készülhet, az alatta lévő panel pedig fából. Az opciók közt gombnyomásra elektrokromatikusan elsötétíthető üvegtetőt és 30 hangszórós Bowers & Wilkins hifit találunk majd.

Ez is érdekelhet:

Sajnos most csak ezt tudjuk adni, de hamarosan itt az igazi! BMW iX3-teszt

Erős, gyors, kényelmes villanyautó az iX3, de az igazi nagy, családi elektromos BMW-re még várni kell egy picit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában