Az első generációs BMW M3-nál csak annak a kabrióváltozata a ritkább, és most egy gyári állapotra restaurált gyönyörű példányát mutatjuk meg.

A BMW M3 első generációját senkinek nem kell bemutatni, de azt már kevesebben tudják, hogy az eredetileg a DTM versenyautójának rajtengedélyéhez készült modellből kabriót is gyártottak. Az E30-as M3 már önmagában ritkaságnak számít, hiszen csak 17 970 példánya készült, de sokkal különlegesebb a kabrió, amiből csak 786 példány került ki a gyárból.

Megőrülnénk egy eredeti BMW M3-ért, és a képeken látható kabrió még annál is izgalmasabb választás.

Nincs rajta a hatalmas hátsó légterelő, amivel stílusosabban néz ki, de megkapta a hangsúlyosan szélesített sárvédőket és a nagyobb lökhárítókat, amitől nem fogod összekeverni egy 320i-vel. Az elegáns Macao Blue metálfényezése sem volt kérhető a kupéhoz.

Az 1988-ban gyártott M3 Cabrio orrában, amikor a jelenlegi tulajdonosához került, az M5-ből származó soros hathengeres motor és a hozzá tartozó sebességváltó volt. Szerencsére nem maradt meg ebben az állapotában,

a BMW Classic műhelyében teljes felújításon esett át, aminek során visszakapta az eredeti 218 lóerős négyhengeres motorját.

A fényezéshez nagyszerűen illik a sötétkék vászontető és a patinás antracit bőrbelső, az autóhoz újonnan az ülésfűtést, az elektromos ablakemelőt, a Professional rádiót és még a gyári kazettatartót is megrendelték. Az egyetlen részlet, ami nem eredeti, az

a sokküllős Alpina könnyűfém kerékszett, aminél jobbat nem is találhattak volna erre a BMW M3 kabrióra.

A felújítás alaposságát jellemzi, hogy három évig tartott, és 85 ezer euróba került,

a BMW-től kapott számla és dokumentáció összesen 70 oldalt tett ki. Az eltelt idő óta még csak 80 kilométert tettek meg az autóval, szinte még be sem járatták, és az elvégzett munka fényében korrekt a 105 ezer eurós ára, amit a Collectibles kínálatában kérnek érte.

Olvasd el az M3 kabriók történetét ebben a cikkünkben:

És ezt olvastad már?
Európában is kapható lesz az elektromos Fisker Ocean