Egymásra licitálva jelentik be az autógyártók, hogy az évtized végére csak és kizárólag teljesen elektromos autót fognak árulni Európában. A VW, az Audi, a Volvo vagy éppen a Ford példájával ellentétbe a BMW továbbra is hisz a belső égésű motorok jövőjében, mert a világ nem készült fel még a teljes átállásra.

Erős 2021-re készül a BMW, az első negyedéves számok alapján igazuk van: 30%-nál is nagyobb növekedést sikerült elérniük 2020-hoz képest a teljes BMW-csoportban, minden márkájuk, a BMW, a MINI és a Rolls-Royce is növekvő számokkal nyitotta az évet. Mást se hallani, csak az elektromos autózás előretörését, ezért is meglepő, hogy a BMW az elektromos autózás jövőjét illetően kevésbé hangzatos stratégiával rendelkezik: 2030-ra az eladások felét képzelik el teljesen emissziómentes modellekkel. Más márkáknál a belsőégésű motorkínálat eltűnése is elhangzott.

– ezt Maciej Galant, a BMW Magyarország ügyvezetője mondta el nekünk, amikor a márka stratégiájáról és jövőbeli terveiről kérdeztük.

„Norvégia várhatóan jóval korábban tud átállni, mint más országok, ami az érkező újdonságok miatt tovább gyorsulhat. De már most is jelentős számban futnak elektromos autók az útjaikon, töltőhálózatuk felkészült, és jelentős részben szélből vagy vízből állítanak elő tiszta energiát. Ehhez képest a szomszédos Lengyelországban az energia nagy része továbbra is szénerőművekből érkezik.De Európán kívül még nagyobbak a különbségek: Amerikai egyes részei és Kína elöl jár az elektromos autózásban, de a világ többi részén még nincs megfelelő infrastruktúra és szándék. Ezeket az eltérő fejlettségi szinteket kell nekünk minden piacon kiszolgálni, ehhez szükséges a több lábon álló stratégia.”

2023-ra 13 teljesen elektromos BMW lesz elérhető

Marad a power of choice, ami nagyjából annyit tesz, „a választás szabadsága”. Ennek első példája az X3, amiből van benzines, dízel, plug-in hibrid és teljesen elektromos is. Már tudjuk azt is, hogy a következő hetes BMW-ből és X1-esből is lesz teljesen elektromos verzió, melyek az iX3, az iX és a nagyobb célközönségnek szóló i4 mellé érkeznek.

„Megfigyelhető, hogy a flottás vásárlók a dízelektől a plug-in hibrid modellek felé fordultak, mert a céges előírások esetenként szigorúbbak, mint az uniós szabályok. Ennek ellenére a dízelek fejlesztésével sem állunk le, minden modellünk megfelel a legszigorúbb előírásoknak.

„Ez egy drágább stratégia, mint mondjuk egy csak elektromos autókat gyártó start-up esetén, de hiszünk abban, hogy versenyelőnyt is jelent számunkra, ha többféle piacon jelen tudunk lenni.”

A MINI csak elektromos autót fog árulni, és a Rolls-Royce-nál is megjelenik az elektromos hajtás

„A MINI városi autó, ezért kézenfekvő, hogy a rövid távolságokra megfelelő az elektromos hajtás.” A mostani háromajtós mellett több elektromos modell is érkezik, 2030 után pedig kizárólag csak villanymotorral lehet majd MINI-t venni. A BMW-csoport másik végén, a Rolls-Royce kínálatában is megjelenik az  elektromos hajtás.

Az önvezetés terén is várhatóak újdonságok

„Az iX-ről még nem hoztunk nyilvánosságra minden információt, az autó november környékén érkezhet hazánkba, a nyár folyamán azonban további tulajdonságairól rántjuk le a leplet. Az i-modellek jelentik az innovációt a márkán belül, az önvezetés terén is számos újdonságot fog hozni az iX. Azonban a technológia fejlődése mellett a szabályozások, vagy az autók közti egységes kommunikáció terén is előrelépésre van szükség a teljes önvezetés eléréséhez.”

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.