A Dallas összes autója közül Bobby Ewing piros roadstere volt a legemlékezetesebb, annyira, hogy a Mercedes SL-nek ezt a szériáját azóta is Bobby-Mercinek szokták hívni. Most a filmben használt autóhoz nagyon hasonló 560 SL került eladósorba.

Mercedest vezetni már több mint negyven éve is a siker névjegyének számított, ezért az 1978-tól 1991-ig vetített Dallas producerei jó érzékkel helyezték el a stuttgarti márka luxusautóit az olajmágnás texasi család történetében, amit részről részre bámultunk annak idején. A sorozat legnagyobb autós sztárja egyértelműen Bobby Ewing piros roadstere volt, amit attól fogva gyakran hívnak Bobby-SL-nek.

Az első évadban egy 1978-ban gyártott 450 SL szerepelt, ez a példány látható az ikonikus nyitójelenetben is egy pillanatra.

4,5 literes V8-as motorját már fojtották az amerikai emissziós szigorítások, mindössze 190 lóerőt teljesített,

35-tel kevesebbet, mint az európai modellek. A második évadban már egy Fuchs könnyűfém felnis, élénkvörös színű 450 SL kapott szerepet, amit a negyedik évadtól egy újabb, a nyolcvanas évekre ráncfelvarrott példányra cserélték.

Bobby a legtöbb részben a mindössze 155 lóerős 380 SL-t vezette, ezt láthattuk a képernyőn egészen a nyolcadik évad végéig, amikor szerencsétlen fickót elgázolta a féltékeny sógornője egy Buickkal. A Dallas legtöbbet vitatott fordulata volt, hogy a kilencedik évad harminc részén át

halottnak hitt Bobby a tizedik évadra feltámadt, és visszatért vele együtt az autó is,

a ház előtt már a típus legújabb és legjobb változata, egy 227 lóerős 560 SL várta.

A képeken látható 560 SL még ennél is újabb egy kicsit, 1989-ben készült, és még csak 15 ezer mérföldet futott,

ami 24 ezer kilométernek felel meg. A színe ugyanaz a Signal Red, mint Bobby autójának, a bőrkárpit azonban nem gesztenyebarna, hanem krémszínű, de ez legyen a legnagyobb baja. Az 5,5 literes V8-as motorjának erejét négyfokozatú automataváltó osztja be, és még a színre fújt, levehető keménytetőt is adják hozzá.

A Bobby-Merci ebben a ragyogó állapotban kapható meg a Bring a trailer aukcióján, ahol egy héttel a vége előtt 22 500 dolláron áll a licit, ez kevesebb, mint kilencmillió forintot jelent. Nem tudjuk, hogy mennyire emlékszel rá, de

Bobby nem tartott ki az SL mellett a sorozat végéig.

1987-ben, miután a csodás SL-je megsemmisült, már egy szürke Maserati Biturbo Spyderre került fel a EWING 4-es rendszám.

(Képek: Bring a trailer, Getty Images)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ilyen egyszerű driftgépet építeni