A 7-es sorozat modellfrissítése után alig kellett várni rá, hogy az Alpina is bejelentse a saját változatát. A B7-ben dolgozó biturbó V8-as nem lett erősebb, de a német mérnökök sokat dolgoztak rajta, hogy ha csak egy hajszállal is, gyorsabb legyen az újdonság.

A leggyorsabb négyajtós limuzinok közé tartozik az Alpina által tuningolt 7-es sorozat, amiben a 4,4 literes biturbó V8-as motor 608 lóerősre izmosított változata dolgozik. Most, hogy a BMW-nél felfrissítették a típust a nagy port kavart hatalmas hűtőmaszkkal, a tuningcég is kijött a saját változatával.

A kinézete még hatásosabb lett, mint a szériamodellnek,

a jellegzetes Alpina színben és a sokküllős kerekekkel a B7-et nem lehet nem észrevenni. A tuningolt 7-es nagyobb fékeket, új kipufogórendszert és áthangolt futóművet kapott, ami nagy sebességnél másfél centivel lesüllyeszti az autót. És mostantól még nagyobb lehet ez a sebesség.

Az Alpina mérnökei sokat dolgoztak rajta, hogy ne a hűtőmaszk legyen az egyetlen, amiért emlegetni lehet az új B7-et.

A motorra nagyobb turbók kerültek, és úgy hangolták a motorvezérlést, hogy a 800 Nm maximum nyomaték ne 3000-nél, hanem már 2000-nél elérhető legyen. A fürgébb váltóval együtt összesen egytized másodpercet faragtak a százra gyorsuláson.

Az új B7 ezzel az egyik leggyorsabb luxusautónak számít, 3,6 másodperc alatt rajtol százra, és 330 km/óra a végsebessége. Az ára is ennek felel meg, a németeknél 155 ezer euróról, azaz kereken 50 millió forintról indul az ára.

Ez is érdekelhet:

Zöld rendszámmal is jön a nagy hűtőmaszkos 7-es BMW

394 lóerős lett a konnektorról tölthető hibrid 745e.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés