Mindenki tudja, hogy a németországi autópályák jelentős részén nincs sebességkorlátozás, ezért is ott próbálta ki a 400 km/h feletti sebességet egy Bugatti Chiron cseh tulajdonosa, a német közlekedési minisztérium azonban nem díjazta a mutatványt.

Radim Passer cseh milliárdos nemrég a Berlin és Hannover közötti autópályán próbálta ki a Bugattija végsebességét, és a Chironnal végül 414 km/órás sebességet ért el.

Olvasd el a teljes sztorit, ha még nem tetted:

Most itt a folytatás, a németországi közlekedési minisztérium ugyanis egy nyilatkozatot adott ki, amiben bírálta a veszélytelennek nem mondható mutatványt.

A német autópályák világszerte arról ismertek, hogy nagy részükön hivatalosan nincs érvényben sebességkorlátozás, de a közlekedési minisztérium közleménye a Bugatti száguldásáról feltöltött videó kapcsán kijelentette, hogy „elutasít minden olyan magatartást a közúti forgalomban, amely a többi közlekedő veszélyeztetéséhez vezet vagy vezethet”.

„Minden úthasználónak be kell tartania a közlekedési szabályokat”

– tették hozzá a német közúti közlekedési törvény első pontjára hivatkozva, amely kimondja, hogy

„a forgalomban résztvevőknek úgy kell viselkedniük, hogy más személyt ne sértsenek, ne veszélyeztessenek, ne akadályoztassanak, és ne hozzanak kellemetlen helyzetbe annál jobban, mint ami az adott körülmények között elkerülhetetlen.”

A törvény azt is előírja a sofőröknek, hogy „csak olyan gyorsan vezessenek, hogy a járművet folyamatosan az uralmuk alatt tudják tartani”.

Itt meg is nézheted, hogyan uralta az autót a bugattis:

A Bugatti sofőrje a 400 km/h feletti tempó kipróbálása során különösen ügyelt a körülményekre, ezért például olyan szakaszt választott, ahol hosszú pályát lehet előre belátni, három sáv áll rendelkezésre, és hajnali 5 óra előtt futott neki, amikor kicsi volt a forgalom. A pálya mégsem volt teljesen üres, egy-két autót lehagyott a Chironnal, és ezt rótta fel neki a minisztérium, ahol nem szeretnék, ha a videó kapcsán más is bátorságot kapna a száguldáshoz.

Persze sokat lehetne vitázni azon, hogy az adott körülmények között megvalósult-e a veszélyeztetés,

hiszen amíg nincs konkrét sebességkorlátozás érvényben az autópályán, addig minden esetet egyenként kellene megvizsgálni, és még akkor sem biztos, hogy egyértelmű választ kapnánk a kérdésre. A német zöldek pártja mindenesetre nemrég felvetette a 130 km/órás sebességkorlátozás bevezetését, de az ötletet a derék németek hamarosan elvetették.

Szerinted veszélyes volt a Bugatti Chiron sebességpróbája?

(Forrás: Associated Press)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Vele egész éjjel autóznánk a városban
Nem könnyű elkezdeni a futást, de most Nyári Dia is segít benne