A modernizált klasszikusok egyre hosszabb sorába érkezik ez a fantasztikus Jaguar, amit a lengyel Carlex Design műhelyében építenek, és nem, nem elektromos lesz!

Lenyűgözően igényes autóbelsőiről ismerheted a lengyel Carlex Design nevét, hogy mást ne mondjunk, ők bőrözték ki azt a Kispolszkit, amit aztán a típus egyik legnagyobb rajongójának, Tom Hanksnek ajándékoztak. A műhelyükben a veterán Mustangtól a klasszikus G-osztályon át a legújabb AMG GT-ig sokféle típus készült már, és most egy újabb terepre merészkednek.

A Carlex legújabb projektje egy Jaguar XJ-C, aminél nem elégednek meg a tökéletes restaurálással,

hanem az eredetinél sokkal dögösebb gépet építenek belőle. Az XJ kétajtós kupéváltozatát 1975 és ’78 között gyártották, és finoman szólva sem aratott sikert, ezért összesen alig több mint 10 ezer példánya készült, mára pedig igazi ritkaságnak számít.

Még csak látványterveken láthatjuk a Carlex autóját, de már erről is látszik, hogy sokkal vagányabb lesz az eredetinél.

A kétajtós formát megtartják, de a finomabb vonalvezetés, a szélesebb sárvédők, a bitang felnik és a modernebb hűtőmaszk adja majd meg az alaphangulatot. A fényszórók LED-esek lesznek, a hátsó lámpákra pedig fekete bura kerül.

A belső térben a Carlex csapata kitett magáért, ami a terveket illeti.

Szinte mindent patinás bőrrel és klasszikus lakkozott fával borítanak, de a kerek műszerek digitálisak lesznek, és a klímát is érintőgombokkal kell majd kezelni. Az első ülések vadonatújak lesznek, a hátsók pedig kikerülnek, a helyükre bukókeretet építenek.

Szerencsére nem kerül elektromos hajtás ebbe a Jaguarba, mint egyre több sorstársába,

de a lengyelek nem is az eredeti hat- vagy tizenkét hengeres motor mellett döntöttek, hanem egy modern V8-ast szerelnek be. 405 lóerős teljesítménye jóval több lesz, mint az a 260 lóerő, amire az eredeti V12-es képes volt. A Carlex „évente néhány darab” építését tervezi belőle.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Elektromos Kamazokat terveznek és gyárthatnak Magyarországon