Több mint fél évszázados története legnagyobb változásán esett túl a Corvette, a V8-as szívómotorját ezúttal az ülések mögé építették be. A legendás típus legújabb szériája ezzel minden eddiginél gyorsabbá vált.

1953-ban jelent meg a Corvette első generációja, ami akkor még egy kis roadster volt, majd az évtizedek során egyre komolyabb sportautó vált belőle.

A motorját mindig a hosszú gépházteteje alatt hordta az orrában, most azonban nagy változtatásra szánták el magukat, a Ferrari és a McLaren mintájára középmotoros sportautót építettek belőle.

A 4,63 méter hosszú Corvette arányai ezzel jelentősen megváltoztak,

a hossza csak 13 centivel nőtt, de a vezető 42 centivel ül előrébb, mint korábban, ezzel együtt a súlyelosztás is tökéletesebb lett. Az 1,93 méter széles és 1,23 méter hosszú targatetős sportkocsi formája teljesen újat hoz, de azért felismerhető lesz, például az elődjét idéző hátsó lámpákról.

A hátsó szélvédő alatt lehet megcsodálni az erőforrást, ami továbbra is 6,2 literes V8-as szívómotor, de teljesen új fejlesztés.

495 lóerőre és 637 Nm nyomatékra képes, és egyelőre csak nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval érhető el, amivel az alumínium vázra épülő, csupán 1530 kilogrammos sportkocsi három másodpercen belül letudja a gyorsulást nulláról százra.

A vezetését különböző üzemmódok, rajtautomata és elektronikus differenciálzár varázsolja még nagyobb élménnyé.

Az orrát négy centivel lehet megemelni a fekvőrendőr előtt, aminek a pozícióját el is lehet menteni,

hogy legközelebb automatikusan emelkedjen fel, egyébként összesen ezer ilyen helyszínt tud megjegyezni a rendszer.

A fedélzeti kamerával pedig rögzíteni is lehet egy gyors kört a versenypályán, ha a Corvette felismeri a helyszínt, akkor automatikusan indítja a felvételt.

A bőrrel bevont belső tér igényesebb lett, a műszeregységet 12 colos képernyő helyettesíti, középre érintőképernyő került,

de elektromosan állítható ülések, fűthető kormánykerék és 14 hangszórós Bose hifi is lehet a fedélzeten.

A belső tér érdekessége, hogy a kapcsolókat a vezető és az utas közé került hídra tervezték, és az is, hogy

a Corvette az orrában és hátul is hord egy csomagtartót, összesen 357 literes kapacitással, a hátsóban elfér a targatető, vagy két golfzsák is.

A gyártása 2019 végén kezdődik, az európai forgalmazásáról még nem tudni, de az ára állítólag meglepően kedvező lesz.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Autósok, akiknek nem kéne autózniuk #54781