A Chevrolet bemutatta a Corvette új generációjának csúcsmodelljét, és a Z06 érdekessége, hogy minden idők legerősebb V8-as szívómotorja hajtja, amit valaha nagy sorozatban gyártott sportautóba építettek.

A Corvette új generációja azzal keltett feltűnést, hogy középmotoros felépítésre váltott, és most itt a Z06 változata, aminek szintén van mire büszkének lennie. Az elődje ugyanazt a 6,2 literes V8-ast kapta, mint a többi Corvette, de a teljesítményét kompresszorral 650 lóerőre növelték. Az új modell motorja kisebb, és nincs rajta feltöltő, mégis izmosabb tudott lenni.

A Corvette versenyautó-változatából származik az 5,5 literes V8-as szívómotor, ami 670 lóerős teljesítményt ad le

8600-as fordulatszámon, a maximum nyomatéka 623 Nm. A nyolcfokozatú váltóját rövidebbre vették, de egyelőre nem árulták el, hogy milyen gyors lett a Z06, a 497 lóerős alapmodellnél azonban biztosan sokkal gyorsabb.

Nem nehéz megkülönböztetni a Z06-ot a többi Corvette-től, a karosszériáját ugyanis 9,5 centiméterrel kiszélesítették,

hogy elférjenek a hátul 21 colos kerekekre szerelt 345 mm széles abroncsok. A Corvette alapból kétszer két kipufogóvéget kap, a Z06-nál azonban látványosan középre rendezték a négy kipufogóvéget.

Felárért szénszálas anyagból készült felni kapható, amire Michelin Pilot Cup 2 abroncsokat szerelnek, és amiket Brembo karbonkerámia fékek lassítanak. A kabrióként is rendelhető Corvette Z06 azért is izgalmas, mert

a többnyire turbós vagy hibrid riválisok között minden idők legerősebb V8-as szívómotoros szériamodelljének számít.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Hetvenéves Ikarus-típussal lehet utazni vasárnap Budapesten
Utálsz szerelőt hívni? Akkor ez a cikk neked szól!