A harmadik generációs Berlingo az egyik legjobb árérték és legjobban mutató arányú családi egyterű lett, mindemellett a családi autókedvezmény miatt jó áron hozzá is lehet jutni.

Az ellenőrzött használtautó-piactér elemzéséből az is kiderül: júliusban 5 százalékkal csökkent a 7 üléses használt autók átlagára, ami arra utal, hogy megkezdődött a csere, és a támogatást igénybe vevők piacra dobták régi családi autójukat. Az állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroën Berlingo szerepel.

És ez bizony nem a véletlen műve, a Citroën jóképűsítette a Berlingóját, megkapta a márkára jellemző egyenarculatot és bizony így közel sem tűnik célautónak, egy munkagépnek. Ez egy kedves, szerethető családi járgány lett, amely a pofás külseje mellett két tulajdonságával ugrik a listák élére:

a személyautós külméretek ellenére ritka tágas a beltére, és rogyásig lehet pakolni mindenhol.

Hogy mennyire pakolható?

A rakodótere 775 és 3500 liter közötti, vagyis szinte bármit elvihetsz vele, a komplett nappalidtól kezdve a betonkeverőig. A hátsó üléssor és a kalaptartó is hajtogatható, de utóbbi fölött is van egy lenyitható kis rekesz, amiben nagyjából 10 kilónyi cucc tüntethető el. De a hátsó üléssor fölött is vannak kis polcok, amikhez ugyan nehéz hozzáférni, de a gyerekek bele tudják gyömöszölni a saját kis pakkunkat utazás előtt.

Mi több, a tetőablak alá is választhatsz egy csillárszerű műanyag tetővilágítást, ami nem kizárt, hogy pakolásra is alkalmas, de én nem mertem kipróbálni. Ha nem, akkor viszont teljesen felesleges és haszontalan tervezői bravúr, mert semmire se jó: úgysem fogod bekapcsolni este a tetővilágítás, mert zavaró, tehát csak porfogónak marad.

Az úton

A Berlingo a formája és mérete ellenére egy kiváló menettulajdonságú vas, nem akar feldőlni a kanyarban, és a másfél literes, 130 lóerős HDI motor szépen el is viszi, meglepően jó fogyasztással (6,1-6,8 liter).

A futómű franciásan kényelmes, de ez adja azt a békés vezetési élményt, amit a Citroënek tudnak. 

A tesztautóban egy hatfokozatú kézi váltó volt, de nyolcas automatával is rendelhető.

Akárcsak a C5-ben, ebben is van egy mérsékelten fontos, mondhatni felesleges extra: a menetstabilizáló különböző programjaival operáló Grip Control. Jól mutat, de nem fogod használni.

A hátul ülők úgy élhetnek, mint a kiskirályok, hely annyi van, hogy táncolni is lehet, a lehajtható tálca a pohártartóval a gyerekek kedvence. Hosszú útra ideális partner a Berlingo, az XTR-csomaggal (színes csíkozású ülések, színes betétek a műszerpulton – 295 000 Ft) együtt pedig vidámságot is kapunk odabent, amitől tényleg családi és barátságos lesz ez a doboz.

Az ára 7,2 körül indul, a tesztalanyunk tele extrákkal 8,7 millióba kerül. Előbbi ár a kategóriában kiválónak számít, pláne, hogy most családi kedvezménnyel olcsóbban elhozható.

Ralipályán küldtek végig egy Berlingót, és egész jól bírta

Raliversenyző hajtotta meg a Citroën furgonját.

(Fotó: Féjja Zsolt)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kellemes brutalizmus - Kia EV9 AWD GT Line

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés