Michelisz Norbi is biztosan szívesen vezetné az új Hondát, ami egy szinttel feljebb van, mint a Civic, amivel versenyez. Az új NSX GT3-as változatáról van szó, ami az utcai sportautó hibrid rendszere nélkül igazi nyers versenygép lett.

Már a legelső Honda NSX is sikert aratott a versenypályán, hiszen három japán bajnoki cím mellett 1995-ben megnyerte a kategóriáját a 24 órás Le Mans-i futamon. Most pedig itt a vadonatúj NSX versenyváltozata, amelynek fejlesztése az utcai sportkocsival párhuzamosan folyt, és mostanra lettek készen vele.

Formára hasonló a közúti változathoz, de a pályára szánt NSX ahhoz képest alaposan le lett csupaszítva. Festés nélkül néz ki igazán lenyűgözően, hiszen kívül-belül szénszálas anyagból készült, és ha rajtunk múlna, így állnánk vele rajthoz is. A szinte az aszfaltig eresztett légterelők, az óriási hátsó szárny és a hatalmas diffúzor árulkodnak a különbségekről.

Műszaki szempontból is csak a legfontosabbak kerültek a Hondába. A 3,5 literes biturbó V6-ost megtartotta, de elhagyták az utcai autó hibrid rendszerét, így a benzines egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja, mint minden belevaló sportkocsiban. Az NSX GT3 így csak 1240 kilogrammot nyom, el tudjuk képzelni, mire lehet képes.

Két tucat bajnokság közül választhat jövőre az, aki most leteszi a foglalót, az NSX ugyanis mindenben megfelel a legelterjedtebb GT3 kategória szabályainak. 2018-ra még csak 12 példánnyal lesznek kész, úgyhogy versenyautónak is limitált szériás az NSX, már csak azért is, mert egy rajtra kész darab 465 ezer euróba kerül. Akkor már érdemes a neki szánt utánfutót is megrendelni hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés