A Seat sportosított két modelljét, amit Cupra néven árul, ám a nem túl bő palettából álló portfólió mára önálló autómárkává érett. A Cupra lényege, hogy a sima Seat kapott egy szigorú logót, sportosabb dizájnt, no meg egy 300 lovas motort.

Egyelőre két modellel hasít, az Atecával és a Leonnal, amiket még a Seattól örökölt, de már hamarosan gyönyörködhetünk a csakCuprákban is, jön a Formentor. Sok Cupra nem fut az utakon, de ha bárhol feltűnik, akárcsak reklámban is, akkor nekem ez a Cupra Ateca:

És egy ilyen jószág tesztelése bakancslistás volt nálam, valami perverz módon kedvelem az SUV-ket, de közben a tesztelgetések közben (Kia Stinger, JCW Mini) rácuppantam a lóerőkre is. Ebben mindkettő megvan, ez az én autóm, ki akarom próbálni – ez járt a fejemben.

És akkor kaptam egy ilyet tesztelésre:

Egy Ateca szabadidő-autó attól lesz Cupra az én szememben, hogy sötétszürke és rézszínű a felnije. Ez borzalmasan laikus megközelítés, de az emberek 97%-a az. Amikor ilyen autót látsz, azonnal kitágul a pupillád és ránézel a logóra, majd jön egy wow! Az, hogy 300 ló, már csak később fontos. Ennél fogva mi egy kissé kiherélt bikát kaptunk, egy cupramentesített Cuprát, ami tényleg csak egy speckó logós Seatnak hat ránézésre.

Beülve sem érzel máshogy, prémiumillat nem csapja meg az orrod, az autó szép, de itt tényleg a sportosság a lényeg, nem a kényelem. A sportülés valóban tart, engem túlságosan is, a többi viszont jellemzően kopogó műanyag, no meg a másik különlegesség:

a karbonminta, ami valóban dögössé teszi a fehér bikánkat.

Tele van pakolva kiváló minőségű LCD-kel is, számtalan verzióban élvezheted a kijelzőt.

De itt tényleg nem feltétlenül érdemes leragadni a dizájnrészleteken,

a Cupra a motorháztető alatti szkillektől lesz az, ami, meg persze a személyre szabható vezetési beállításoktól.

Partnerünk a meggyőző megjelenésben a Kärcher

A rovat elkötelezett partnere a szépen csillogó autók és a lehengerlő megjelenés nagykövete, a Kärcher!

Na jó, muszáj kiemelnem a kormányt, mert ennél kényelmesebb fogású, tapintású kerék még nemigen volt a kezemben, és nekem egyébként – sokakkal ellentétben – rohadtul bejön a logó is. És ahogy ezt a drágább verzióknál megszoktuk, kilépőfény formájában is élvezhetjük, amikor a földre vetíti.

Térjünk vissza a vezetési opciókhoz, mert ez egy lényeges része az Atecánknak. A programváltó tárcsa hat módot kínál, ami tényleg extra.

A normál, vagyis komfort módban a 300 ló ellenére is lassan reagál a járgány, zavaróan lomhán indul. Ezért én Sportban használtam, ott már cuprásabb volt az érzés, de ami még izgalmasabb, az a Cupra üzemmód. Na ott már halk röfögés is érkezik a kipufogókból, az SUV-nk húz is, rendesen felkeményedik az amúgy is merev futómű, a fékek élesen fognak.

Hogy mennyit eszik? Egy 400 newtonméteres, benzines, összkerekes szabadidő-autó, melynek a sportosság a hívószava, egyáltalán nem hozza az ígért 7,4 literes fogyasztást, nyilván 10 felett lesz bőven.

Mindezt alapáron 15,3 millió forintért kapod, de egy rendes fényezés feláras, a Brembo fékrendszer és a Beats Audio csomag szintén, bőven, üvegtető nélkül se érdemes venni, mert piszok jó, de azért is elkérnek 340 ezret. Bőven 17 millió felett áll meg egy igényesen felszerelt Ateca, ami azért elég húzós.

Ez is érdekelhet:

A szükségtelenség diadala – BMW X4M Competition-teszt

Több mint ötszáz lóerős, ikerturbós sorhatos – egy SUV-karosszériában.

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés