Az idei Dakar-ralira visszatért az Audi, méghozzá egy izgalmas koncepciójú versenyautóval, de az elektromos meghajtású RS Q e-tron és a sztárpilóták sem tudták legyőzni a Toyota versenyzőjét.

Nászer el-Attija valóra váltotta álmát, és a Toyota Hiluxszal megnyerte az idei Dakar-ralit, amit immár harmadszor tartottak Szaúd-Arábiában. A katari pilóta eddig tizennyolc alkalommal állt rajthoz a világ legkeményebb autóversenyén, és negyedszer szerezte meg a győzelmet, most először a szaúdi sivatagban is, ezzel minden idők második legsikeresebb Dakar-versenyzőjévé lépett elő.

A V6-os Toyota ellenében az Audi a hatótávnövelő benzinmotorral szerelt, elektromos meghajtású RS Q e-tronnal tért vissza a Dakarra, és igazi álomcsapatot szerződtettek:

a 13-szoros Dakar-győztes Stéphane Peterhansel, a kétszeres ralivilágbajnok és háromszoros Dakar-győztes Carlos Sainz, valamint a DTM- és ralikrossz-világbajnok Matthias Ekström vezette az autókat.

A 680 lóerős Audi teljesítményével nem volt gond, de Peterhansel balesete, valamint Sainz és Ekström navigációs problémái miatt már az elején kiderült, hogy nincs reális esélyük a végső győzelemre. Ekström a kilencedik, Sainz a tizenkettedik helyen zárt, de

az RS Q e-tronnal a tizenkettőből négy szakaszt nyertek meg, ami mutatja, hogy jövőre a csúcson lehetnek ezzel az autóval.
Sebastien Loeb, aki hétszeres rali-világbajnokként 2016-ban vágott bele a Dakar-raliba, a Prodrive versenyautójával a második helyen zárt,

ezzel megismételte a Peugeot-val elért eddigi legjobb eredményét. A felkészülését segítette az is, hogy 2021-ben a második helyen zárta az elektromos hajtású Extreme E tereprali-bajnokságot.

A motorosok mezőnyében nehéz lett volna megtippelni a győztest, mert a futam során mindvégig váltották egymást az élen a versenyzők. Sam Sunderland csak a célban lehetett biztos benne, hogy végül az övé lett az elsőség, 2017 után másodszor a Dakaron.

A kamionok közt ezúttal is a Kamaz uralta a terepet, az első négy helyre az orosz márka ért be, 2021-hez hasonlóan ismét Dmitrij Szotnikov győzött.

A szaúdi sivatag pedig ismét hozta a formáját, és nagy feladat elé állította a Dakaron induló csapatokat, egyben rendkívül látványos arcát mutatja a futam legjobb fotóin – ezek közül válogattunk.

(Képek: Audi, Red Bull, Toyota Gazoo Racing)

Ez is érdekelhet:

30 évvel az első győzelme után ismét megnyerte a Dakar-ralit

14-szer győzött már, motorral és autóval is.

34 év után újra rajthoz áll egy Lada Niva a Dakar-ralin

A nyolcvanas évekbeli sikerek emlékére.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés