Megérkezett a magyar piacra is a sokszemű Hyundai. Kapható benzin-, dízel-, mild hibrid, fullhibrid és plug-in hibrid változatban is.

Az aktuális kórságügyi előírásokhoz alkalmazkodva a hazai újságírók egy jó kis menetpróba helyett online sajtótájékoztatón, otthonukból, egy laptop képernyőjén nézhették meg az első magyar földre érkezett Hyundai Tucsonokat. Túl sok újat ennek megfelelően nem tudunk most mondani a kocsiról - mondom is gyorsan a lényeget:

  • Ez egy széles motorválasztékban készülő kompakt szabadidőautó. Meg lehet venni turbós benzinmotorral, dízellel, benzines és dízel mild hibrid motorral, benzines full hibrid és konnektoros hibrid hajtással is.
  • Az 1,6 literes turbómotor lehet 150 vagy 180 lóerős, az 1,6-os dízel 115 vagy 136 lovas. A fullhibrid 230, a plug-in 265 lóerős.
  • A hagyományos és mild-hibrid motorokhoz kérhető kézi- vagy automata váltó illetve front- vagy összkerékhajtás. A fullhibridek mind automata váltósok de kérhetők két- vagy négykerékhajtással. A plug-in hibrid kötelezően 4x4-es és persze automata.
  • A Tucson immár valamennyi motorváltozatában megrendelhető a magyar kereskedésekben. A legolcsóbb változat az 1,6-os, fronthajtású, kézi váltós benzines, 7,999 millióért. A legdrágább a plug-in hibrid, alapáron 14,999 millióért.
  • A teljes árlista és felszereltségi lista ide kattintva tölthető le.

Az utastérről nem nyilatkozunk, amíg saját kezeinkkel meg nem tapogatjuk jó alaposan benne a dolgokat. Addig csak pár képet mutatunk a sajtódossziéból:

A sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a gyártó szándéka szerint a dizájn a "parametrikus dinamika" miatt lett ilyen átütő erejű, na és persze bizonyos itt-ott feltűnő "parametrikus ékkövek" is szerepet játszanak abban, hogy a kocsi ilyen iszonyú jól néz ki.

Ez bizonyára így van, de azért szögezzük le, hogy az új Tucson szexepilje, a félig rejtett, hűtőrácsba bújtatott de nem teljesen fedett világítótestek parametria nélkül is nagyon menők. És azok voltak már máskor, más gyártóknál is. A hűtőmaszk és a lámpák sejtelmes összeolvasztása  az autózás legendáriumában néhány nagy klasszikus sikerében is komoly szerepet játszott:

1974-es Alfa Romeo Montreal (kép: Wiki)
1969-es Oldsmobile Toronado (Kép: Wiki)

A hűtőrács fényei amúgy csak a menetjelző lámpák. A főfényszórók, amelyek alapesetben projektoros halogénlámpák, felárért LED-esek, egy ködlámpafészek-szerű kis zugolyba rejtve szerénykednek:

A 2020-as Hyundai Tucson

A kocsi hozza a kategóriában ma elvárható elektronikai szolgáltatás-választékot, sőt: meg is fejeli egy-két érdekességgel. Ilyen a távirányítós, a kulcsról vezérelhető parkolás (amit a BMW-nél láthattunk korábban), az elöl ülők fejének összekoppanását megakadályozó extra légzsák (ezt a Honda Jazzben ismerhette meg a világ pár hónapja) és valami, ami viszont tudomásunk szerint tényleg világújdonság: a balra kanyarodáskor a holttérben szemből érkező másik járműbe csattanást megakadályozó automatikus vészfékezés.

A Hyundai nem szenved különösebben az autóipart sújtó ellátási problémáktól. Aki most megrendeli a kocsit, 3-4 hónapon belül meg is kapja. Egyelőre ennyit, bővebben a sokszemű szépségről majd a valódi menetpróba után, egy-két héten belül tudunk mondani.

Plug-in hibrid változattal újul meg a Jaguar E-Pace

Zöld rendszámot kap a Jaguar kisebbik SUV-je.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában