A komoly változáshoz drasztikus változtatás kellene a Forma–1-ben, a Toro Rosso csapatfőnöke előállt is eggyel.

A Liberty Media a 2019-es aerodinamikai szabályváltoztatástól azt reméli, hogy könnyebbé válik az előzés, amitől pedig izgalmasabb lesz az F1. A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint viszont bár drasztikus húzás lenne, de azonnali megoldást jelentene, ha jelentősen visszavennének az autók leszorítóerejéből:

„Hatalmas leszorítóerővel rendelkezünk, ami egyben magas kanyarsebességeket is jelent, a zavaros légáramlatok és a rövid és kevés féktáv miatt pedig senki nem tudja követni a másikat. Hogyan is lehetne így előzni? (...) Minimum 40-50%-kal csökkenteni kéne”.

Tost szerint ennek hatására az autók a kanyarokban sokkal instabilabbá, az egyenesekben viszont jelentősen gyorsabbá válnának, a féktáv növekedésével pedig több lehetőség lenne az előzésre.

Az osztrák szakember másik drasztikus húzása az lenne, hogy nemes egyszerűséggel nem engedne beleszólást az istállóknak:

„Sose kérdezd meg a csapatokat. A szabályalkotóknak kellene előállni a szabályokkal, és azt mondani, vagy elfogadjátok, vagy mentek.”

Ha már Toro Rosso, akkor itt van egy kis fun fact:

Horribilis összegű kárt okozott saját csapatának a Toro Rosso két pilótája

Közel egymilliárd forint azért még az F1-ben is soknak számít.

(Fotó: Scuderia Toro Rosso)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés