A sorozatgyártású modelleket általában látványos koncepcióval vezetik fel, de nem egészen ezt a célt szolgálta a Maggiora által épített Fiat Scia, ami a Barchetta előzetesének tekinthető.

A kilencvenes évek elején a Fiat kiadta a neves olasz formatervező stúdióknak, hogy engedjék szabadon a fantáziájukat, és mutassák meg, mi mindent lehetne építeni a frissen bemutatott Punto alapjára. A legtöbb márka egyszerűen kupévá rajzolta a kisautót, vagy crossover stílusban öltöztette fel, de a Maggiora egészen másként közelítette meg a feladatot.

Az 1925-ben alapított, Torinóhoz közel működő Carrozzeria Maggiora teljesen új karosszériát tervezett, amit az elegáns jachtok stílusában álmodtak meg.

A Scia névre keresztelt koncepció annyira hasonlított a hajókhoz, amennyire csak lehetett, az egyszerűsített műszerfal és a jelzésértékű szélvédő is rájátszott erre a hatásra.

A torinói autószalonon leplezték le a tanulmányautót, és akkor már csaknem készen voltak a Fiatnál a Barchetta tervei. A kompakt méretű kétüléses roadster nevét a legendás Fiat-vezér Gianni Agnelli találta ki, amikor meglátta az egyik első Ferrarit:

a karcsú vonalai láttán használt „barchetta”, azaz csónakocska szót mondják azóta is a nyitott tetős olasz sportkocsikra.

Ha a Scia formája nem is vált valóra, a Maggiora gyárthatta a Barchetta szériaváltozatát.

Az olasz cégnél korábban olyan ikonikus modellek készültek, mint az Alfa Romeo Junior Zagato, a Maserati Mistral és a De Tomaso Pantera. A kilencvenes évek elején vették át a Lancia chivassói gyárát, ahol korábban a Delta Integrale született, innen került ki a Barchetta napi 50 példányban.

A Maggiora nevéhez számtalan izgalmas koncepció fűződik, például stílusos kupét alkottak a Barchettából,

cuki vászontetős kabriót a Cinquecentóból, vagy egy Delta Integrale hajtásláncával szerelték fel a Puntót. A Lancia Kappa kupéváltozata is náluk készült, de 2003-ban kénytelenek voltak bezárni a kapukat.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Szuperáramvonalas szedán lett a Hyundai Ioniq 6