Sok gyártó merészelt nagyot álmodni a kilencvenes években, és közéjük tartozott a Ford is. A legendás GT40 modern utódja lehetett volna a GT90-ből, ami merész formája mellett a hatliteres, négy turbós V12-ese miatt is érdekes.

Ha egy típus legendává válik, akkor nehéz neki olyan utódot készíteni, ami felérhet hozzá, és pontosan ez volt a helyzet a Le Mans-i bajnok GT40-nel is. A kilencvenes években mégis belevágott a Ford, és 1995-ben a detroiti szalonon leplezte le a GT90 névre keresztelt prototípust, amit talán most látsz először, vagy már láttad, de el is felejtetted. Pedig elég ígéretesen nézett ki.

Pontosan olyan nyúlánk és lapos, mint a neves elődje, de attól eltérően már nem lágyan íveltek a vonalai. A GT90 volt ugyanis az első Ford, ami a New Edge dizájn alapján készült, ez az a stílusirányzat, ami olyan modellek formáját határozta meg, mint az első Ka és Focus, vagy éppen a Puma és a Cougar sportkupék. A GT90-en is elég dögösen mutatnak a háromszögek.

Megjelenése idején a GT90 a világ legerősebb és leggyorsabb szuperautói közé tartozott.

3,1 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, ami még ma is bámulatosan jónak számít, a 160 km/órás sebességet pedig 6,2 másodperc alatt érte el. A végsebessége elméletileg 378 km/óra volt, de sosem próbálták ki, pedig működő prototípust épített a Ford.

Mégis nagyon óvták az egyetlen példányt, hiszen senki sem tudta, mire lehet képes. A motorja ugyanis teljesen egyedi építésű volt: az amerikai Lincolnban használt V8-asból építettek egy 6 literes V12-est, ami már önmagában is 400 lóerőre volt képes, de négy turbófeltöltőt szereltek rá, amivel 720 lóerőre nőtt a legnagyobb teljesítménye.

Sosem indították be a szuperautót, pedig a karosszéria talán elbírta volna. A 3 millió dollár értékű prototípus hat hónap alatt készült el, az alapját pedig egy másik korabeli szuperautó, a Jaguar XJ220 adta, a brit márka ugyanis akkor még a Ford érdekeltségébe tartozott. Az alumínium vázszerkezet, a kettős keresztlengőkaros futómű és az ötfokozatú váltó is onnan jött.

A karosszéria szénszálas anyagból készült, a kétüléses utasfülkét laminált üvegkupola borította, és talán csak a rikítóan kék bőrkárpitról mondanád meg, hogy a kilencvenes években járunk. Sosem lett belőle semmi, a Ford a legközelebb egy évtizeddel később, 2005-ben vette elő a témát az eredetire jobban hasonlító újkori GT első generációjával.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Az Alfa Romeo kénytelen volt megváltoztatni az új modellje nevét

„Igyekeztem minél nagyobb seggfej lenni az F1-ben”

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés