A képekre nézve azt gondolhatod, hogy valami nem stimmel ezzel az Opel Astrával. Pedig minden rendben van vele, csak éppen Signum a neve.

1998-től készült az Astra G szériája, amit elég sokféle változatban gyártott az Opel: volt belőle három- és ötajtós, szedán és kombi, még a különleges, Bertone által épített kupé és kabrió is, de a képeken látható változatra talán nem emlékszel. Nem véletlenül, mert hiába néz ki megszólalásig Astrának, valójában ez egy Signum.

A tanulmányautót az 1997-es genfi szalonra készítette az Opel, és azt mutatták meg vele, hogy extra nagy tengelytávval – 2,93 méteres tengelytávja húsz centivel nőtte túl az Omega kombiét – milyen tágas lehet a belső tér.

A formája azért hasonlít az Astrára, mert annak is az előzetese volt, amit fél évvel később az őszi frankfurti szalonon lepleztek le.

A technikája is figyelemreméltó, ugyanis ebben mutatkozott be az Opel háromliteres V6-os turbódízel motorja,

hengerenként négy szeleppel, common-rail rendszerrel, 175 lóerős teljesítménnyel, amivel a becslések szerint 230 km/óra lett volna a Signum koncepció végsebessége, jól hangzó 6,6 literes átlagfogyasztás mellett.

A Signum pedig nemsokára valóra vált, de a nyomába sem tudott érni az Astra sikerének.

2001-ben már a végleges változathoz közelebb álló koncepcióval jött ki az Opel, majd két évvel később gyártásba került a Signum, mint a hagyományos Vectra különlegesebb, tágasabb testvére, tologatható hátsó ülésekkel.

A koncepció nem jött be, nem kaptak rá a vevők, ezért akárcsak a hasonló formájú Renault Vel Satis, úgy a Signum is néhány év múlva a süllyesztőben végezte. A helyét tökéletesen átvette az Insignia, ami a megnyerő formájával végre feljebb pozícionálta az Opelt a kategóriában.

Ez is érdekelhet:

Vérpezsdítő Opelek a korból, amikor még voltak vérpezsdítő Opelek

A múlt századba kell visszanyúlni, de volt idő, amikor az Opellel kapcsolatban nem az számított izgalomnak, hogy mennyire válik franciává. Öt ilyen modell következik jóval az Astra előtti, dicső időkből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Így néz ki minden F1-es pilóta rémálma, amikor az élről rossz garázshoz hajt be kerékcserére

További cikkeink a témában