A formája a hatvanas éveket idézi, a 12 hengeres motorja pedig a Formula–1 aranykorát eleveníti fel Gordon Murray legújabb sportautójának, az elérhetőbbnek szánt, de még így is egzotikus T.33-nak.

Gordon Murray nevét a Formula–1-ből is ismerheted, és a nevéhez fűződik minden idők egyik leggyorsabb és legizgalmasabb szuperautójának, a McLaren F1-nek a tervezése is. Murray az utóbbi éveket egy saját modell fejlesztésével töltötte, és 2020-ban mutatta be a T.50 névre keresztelt gépet, ami minden paraméterében elképesztő lett.

Most pedig bemutatkozott a T.50 szerényebb és elérhetőbb testvére, a T.33, aminél persze a szerényebbet és elérhetőbbet relatívan kell érteni.

Az újdonság is ugyanazt a Cosworth által fejlesztett 3,9 literes V12-es szívómotort kapja meg, mint a nagyobb modell, de a teljesítményét 665-ről 615 lóerőre mérsékelték.

Nem kevés az ereje, mint ahogyan az is lenyűgöző, hogy 10 500-as percenkénti fordulatszámon adja le, ezért

a V12-esének hangja a régi idők Formula–1-es versenyautóiéra emlékeztet.

A maximum nyomaték 451 Nm, amit 9000/percnél állít csatasorba, és sokat elmond, hogy a fordulatszámmérőn a piros mező 11 ezer felett kezdődik.

A T.50-hez hasonlóan a T.33 is szénszálas anyagból készült, és a tervezése során mindent a súlycsökkentésre tettek fel, ezért vélhetően egy tonnánál is könnyebb lett. Gordon Murray egyelőre nem árulta el, milyen nehéz és mennyire gyors, csak azt, hogy

a több mint 600 lóerős gép a többi szupersportautónál legalább 300 kilogrammal könnyebb lett.

A vezetés élményét fokozza, hogy a hatfokozatú szekvenciális váltót kézzel kell kapcsolgatni, igaz, felárért a kormánykerék mögé szerelt váltófülek is elérhetők. A kétüléses belső tér egyébként annyira minimalista, amennyire csak lehet, kevés műszerrel és kapcsolóval,

az egyetlen furcsa részlet a bumfordi kormánykerék, ami mintha egy távolsági buszból jött volna.
Gyönyörű lett a T.33 formája is, ami az arányaival és a vonalvezetésével is a hatvanas évek legszebb sportautóit idézi fel.

Az első példányokat csak 2024-ben szállítják ki, a limitált széria 100 darabos lesz, és bár az elérhetőbb itt tényleg relatív, hiszen 1,37 millió fontba kerül (ez 590 millió forintnak felel meg), szerintünk nem lesz gond az eladásaival.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Aki büntetőfékezik, ne lepődjön meg, hogy ez lesz a vége