A kilencvenes években az Alfa Romeo uralta a versenypályákat a túraautó-bajnokságokon, és a 155-ösből épített versenyautó egyik legutolsó, gyönyörű és brutálisan gyors példánya most egy vagyonért eladó.

A kilencvenes évek első felében az Alfa Romeo építette a legfélelmetesebb túraautókat. A hátsókerék-hajtású 155-ből készült versenyautóval Nicola Larini 1992-ben megszerezte az olasz bajnoki címet, majd a következő évben a DTM-ben aratott elsöprő győzelmet az erős német riválisokkal, elsősorban a Mercedes-Benzzel szemben.

Gabriele Tarquini hasonlóan könnyedén söpörte be a brit túraautó-bajnoki címet 1993-ban, míg a spanyol bajnokságban 1994-ben, ’95-ben és ’97-ben is az Alfa Romeo autója lett az első.

A 155 V6 Ti közben folyamatosan fejlődött, és most az egyik utolsó változatát kínálják fel eladásra az RM Sotheby’s májusi aukcióján Milánóban.

1996-ra a német túraautó-bajnokságból ITC néven világsorozat lett, amire minden addiginál brutálisabb versenyautóval készült az Alfa Romeo.

A 155-ösnek csak a formája emlékeztetett az utcai modellre, egyébként masszív acélkeretre épült, megerősített szénszálas biztonsági cellával, erre kerültek a vékony acél karosszérialemezek.

A 2,5 literes V6-os motorból is újat építettek, ami 490 lóerős teljesítményre volt képes. A hatfokozatú szekvenciális váltóval és összkerékhajtással a 155 V6 Ti már 2,5 másodperc alatt elérte a százas tempót, és a végsebessége a hosszú egyenesekben 300 km/óra felett volt.

Minden más adatnál többet mond, hogy a V6-os motor maximális fordulatszáma 11 900 percenként!

Az új erőforrás 1996-ban a szezon felénél jelent meg a 155-ösben, és onnantól kezdve a futamok felén pole pozíciót szereztek,

a 14 versenyből 8-at nyertek meg, ezzel az Alfa Romeo megelőzte a Mercedest a konstruktőri bajnokságban, és Alessandro Nannini a hatodikról a harmadik helyre jött fel a pilóták versenyében.

A képeken látható példányt eredetileg Nicola Larini vezette,

pole pozíciót szerzett vele Magny-Cours-ban és Mugellóban, az utóbbi futamot és Interlagost meg is nyerte vele. A ’96-os szezon végén az autó visszakerült az Alfa Romeóhoz, majd még két olasz tulajdonosa volt, mire 2018-ban a jelenlegihez, egy német rajongóhoz került.

A mostani tulajdonosa rengeteget költött rá, hogy versenyezhető állapotba kerüljön az Alfa, és induljon vele a veteránoknak kiírt DTM Classic sorozatban. A számlák 350 ezer eurót tettek ki, és a restaurálása során

megőrizték a 155-ös eredeti patináját, még Larini eredeti versenyülése és kormánykereke is benne maradt.

2019-ben a DTM Classic első versenyét rögtön megnyerte vele, majd még egy negyedik helyet szerzett, és a 155 V6 Ti a modenai pályán is megmutatta magát egy olasz autós videóban. 2020-ban aztán teljesen felújították a motorját és a váltóját, így kerül idén az aukcióra, ahol 7-800 ezer eurót várnak érte – ez 240-280 millió forintnak felel meg.

(Képek: Getty Images, RM Sotheby's)

Ez is érdekelhet:

Az álmaink Alfa Romeója a 155 GTA, ami nem vált valóra

Az egyetlen működő példánya most került elő, és eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés