Európában olcsó ára és egyszerűsége miatt kedvelik a Dacia Sanderót, a világ más pontjain azonban ennél nagyobb szerep jut neki. Brazíliában még sportváltozata is van, ami a régi receptet követi: nagy szívómotor, kézi váltóval.

Odáig jutottunk a lóerők háborújában, hogy a most kifutott Suzuki Swift Sport volt az utolsó szívómotoros típus a sportkompaktok között, az összes többit már csak turbós motorral kaphatod meg. De akadnak még olyan versenyzők, akik a klasszikus receptet követik, csak éppen nem nálunk.

Az európai piacon Dacia néven árult Sandero máshol Renault-emblémával kerül forgalomba, és jóval többet adnak el belőle, annyira, hogy még sportváltozata is van. A Sandero RS pedig olyan, mint amilyennek egy hagyományos sportkompaktot elképzeltél: erős és egyszerű.

Nem egy jól felhúzott turbós motor, hanem egy kétliteres, benzines szívómotor került bele 150 lóerővel és 205 Nm-rel, amihez hatfokozatú, rövidebbre vett kézi váltó kapcsolódik. Jó is az, mert a házon belüli konkurens Clio RS már csak duplakuplungos automatával kapható.

A 8 másodperces 0-ról 100-ra gyorsulás nem olyan adat, amitől földre borulnál előtte, és a 200 km/órás végsebesség sem tűnik ki, de a Sandero RS mégis az autózásnak azt a klasszikus élményét ígéri, ami nálunk egyre inkább kiveszőben van. Kár, hogy csak a brazilok kapják meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés